Avatar billede tipman Juniormester
12. november 2015 - 21:13 Der er 3 kommentarer

Semikolon i 2 dimensionel array

Hej

Jeg har lavet et 2 dimensionelt array i Excel. Jeg har brug for at putte formler ala "=hvis(xxx;yyy;zzz)" ned i dette array. Problemet er de semikolon som indgår i formlen, de kommer til at virke som seperatorer i mit array. Og så går der ged i det.

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede zer0c00l Juniormester
04. december 2015 - 14:46 #1
Det er lidt sparsomt med oplysninger, men antaget at der i A1 står:

'=hvis(xxx;yyy;zzz)

Kunne man således erstatte alle semikolon med snabel-a, inden man gemmer dem i arrayet?:

=UDSKIFT(A1;";";"@")

Det skal naturligvis rettes tilbage, inden der regnes videre:

=UDSKIFT(A2;"@";";")
Avatar billede zer0c00l Juniormester
10. december 2015 - 08:09 #2
Fandt du en løsning?
Avatar billede kabbak Professor
14. december 2015 - 19:32 #3
du kan jo sætte ind på flere måder, prøv at teste

Public Sub test()
Dim Data(2, 2) As Variant
Data(0, 0) = "=hvis(xxx;yyy;zzz)"
Data(0, 1) = Cells(1, 1).Formula
Data(0, 2) = Cells(1, 1).Value
End Sub