Avatar billede jhjorsal Mester
12. november 2015 - 22:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvilket CMS system til galleriside

Jeg har lovet at sætte en ny hjemmeside op for en god ven, hun er lige gået i gang som fuldtids kunstmaler, jeg har før lavet en for hende i joomla, det er dog 5-6 år siden, eller har jeg mest brugt cmssimpel, men alt sammen for meget længe siden, så det hele er lidt rusten. Men hun skal have en meget banal hjemmeside men en topmenu, lidt info og kontaktsider samt en galleriside hvor der kan stå lidt tekst til hvert billede. Helst skal det være sådan at hun nemt selv kan ligge nye billeder ind og slette solgte, så jeg kan blive fri for den del.
Nogen forslag til et CMS system ?
Den skal i øvrigt Iigge på one.com hvis det har nogen betydning.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
12. november 2015 - 22:54 #1
Altså, hvis du / I bruger one.com i forvejen, så er deres cms rigtig godt og nemt at bruge. Og så følger der gratis med et (uendeligt antal) billedgalleri(er), som sagtens lever op til kravene omkring ledsagende tekst og slettemuligheder.
Avatar billede jhjorsal Mester
12. november 2015 - 23:08 #2
Har godt set der ligger et derinde, men efteren hurtig rundtur på nettet, fik jeg det indtryk at det CMS system ikke var meget værd.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
12. november 2015 - 23:47 #3
Øhh, det kommer jo ligesom an på, hvad du forventer af 14 kroner om måneden?

Jeg har lavet 7 forskellige sites med det og at integrerer div Google apps går mægtig fint. Men da skabelonerne er HTML og også hvis du ønsker at lave din egen fra bunden, kan du ikke i skabelonerne arbejde med f.eks. php. Men du kan dog linke til eksterne php'er og lade dem fremgå i menuer. Hvis det er til nogen hjælp ...

Herunder er et af de sites, jeg har lavet i CMS'et hos one.com og der er da 'lidt af hvert':

http://salar-nibe.dk

Hvis du har brug for mere, så skal du helt sikkert i gang med at kontakte de store bureauer.

Under alle omstændigheder - Held & Lykke til :-)
Avatar billede acore Ekspert
13. november 2015 - 08:22 #4
php-fusion kan det du efterspørger og er gratis. Se php-fusion.dk og php-fusion.co.uk.

Men der er masser af andre cms'er, der også kan.
Avatar billede acore Ekspert
13. november 2015 - 08:23 #5
Se http://www.rockartscandinavia.com for eksempel (jeg har lavet siden).
Avatar billede jhjorsal Mester
09. december 2015 - 07:48 #6
Tony kan du ikke ligge et svar for jeg tror det bliver One.com CMS system, hende jeg skal lave det for har dog fået den opgave selv at forfatte indholdet af siderne og det trækker lidt ud.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
09. december 2015 - 09:59 #7
Held og lykke med projektet :-)
Avatar billede Cooper Webdesign Juniormester
27. juni 2016 - 18:15 #8
Ikke tilladt

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin