Avatar billede Gizmo1964 Praktikant
15. november 2015 - 07:44 Der er 1 kommentar

Opskriftsdatabase, felt til indtastning af personer

Hej. Jeg har lavet en ganske fin database til opskrifter, og nu vil jeg gerne have et felt, hvor jeg kan indtaste (fra gang til gang) en værdi af, til hvor mange personer opskriften er til, og ud fra denne værdi skal databasen så addere mængderne af ingredienserne i opskriften. Hvordan gøres det lige? På forhånd tak for jeres hjælp og dejlig søndag der ude :o)
Avatar billede fdata Forsker
15. november 2015 - 20:20 #1
Hvis vi f.eks. forestiller os at du har følgende felter i din tabel:

  [Mel]
  [Sukker]
  [Smør]
og
  [AntalPers]

kan du oprette en forespørgsel baseret på din tabel.
I den kan du lægge beregnede felter, f.eks.:

  Mel_Ialt: Mel * AntalPers
  Sukker_Ialt: Sukker * AntalPers