Avatar billede JOOU Nybegynder
17. november 2015 - 08:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ActiveX tekstfelt i Word 2013

Hej

Jeg skal lave nogle ActiveX tekstfelter i Word.
Men når jeg indsætter feltet på linje med tekst, er feltet løftet op i forhold til tekst.
Jeg kan flytte feltet ved at formatere tekstfelt og sætte det "bag tekst" lidt lige som et billede, men gør jeg dette virker feltet ikke efterfølgende. Når jeg klikker i det, hopper curseren ned til næste felt der er indsat på linje med tekst.

Hvordan pokker løser jeg dette?
17. november 2015 - 12:28 #1
Hej
Hvis du klikker på Udviklerfanen --> Designvisning så kan du lettere få fat i feltet og regulere størrelsen. (husk at slå den fra ved at vælge den igen)

Du er også nød til at kontrollere med Vis Udskrift. Feltet kan godt syntes større på skærmen hvor der på udskriften kun vises indhold.

Håber at det kan hjælpe dig lidt på vej.

Med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Praktisk IT

B
Avatar billede JOOU Nybegynder
17. november 2015 - 13:04 #2
Hej

Det er sådan jeg har lavet feltet til at starte med.
Men når jeg flytter feltet via formatering, virker det ikke efterfølgende
21. november 2015 - 11:25 #3
Hej
Har du prøvet at bruge <kontrollerne> (på engelsk: Contents Controls) i stedet for (i samme gruppe på udvikler-fanen). De er meget lettere at formaterer og kan også "fanges" i VBA, hvis det er det du har brug for.

Hvis du skal formaterer et activeX skal du:
1. Vælg design visning
2. højreklik og vælg Egenskaber

så får du en liste i en boks. her kan du vælge højde, bredde, skrifttype m.v. Men du skal formaterer hvert enkelt objekt.

Med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Praktisk IT
Avatar billede JOOU Nybegynder
02. december 2015 - 08:26 #4
Jeg kan rigtigt nok vælge højde, bredde m.m.
Men når jeg ændrer position ved hjælp af formatering, kan jeg ikke skrive i feltet mere.
02. december 2015 - 09:58 #5
Hvordan med kontrollerne? Jeg tror at de bedre vil opfylde dit behov.

mvh

Birthe Lauridsen
Avatar billede JOOU Nybegynder
02. december 2015 - 10:44 #6
Ja, dem kan jeg godt bruge, men det er ikke det samme som et fast activeX tekstfelt hvor størrelsen er forudbestemt.

Det virker ikke til at det er muligt at flytte et tekstfelt frit uden at ødelægge det. Det er lidt mærkeligt
09. december 2015 - 12:17 #7
Hej Joou
Det er jo en anden teknik. :-)

Håber du kan få en løsning med kontroller til at fungere. Hvis du gerne vil "låse" dem i størrelse, kan du måske sætte dem i en tabel.

Med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Praktisk IT
Avatar billede JOOU Nybegynder
17. december 2015 - 07:30 #8
Det kan åbenbart ikke lade sig gøre som jeg har tænkt.