Avatar billede kaffekanden Mester
17. november 2015 - 10:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

BootCamp

Hej experter :)
Jeg vil gerne bootcampe min Mac
når jeg er inde i OS X kan jeg så godt få adgang til fx en film der ligger inde i mit Windovs system? fra OS X?
hvis mit Windovs er installeret på mit andet frev og ikke det OS X er installeret på
Avatar billede claes57 Ekspert
17. november 2015 - 11:51 #1
hvis du ikke har de store krav til windows-performance (ikke optimerede drivere til mac) så https://www.virtualbox.org/
Der kan du oprette en windows-pc og den vil dynamisk kunne bruge plads på mac - uden at være fastlåst til en partition. Dataarealer kan du dele mellem mac og pc, så du behøver ikke ret meget plads til basis-data på windows.
Windows kan så køres samtidig med at mac er der (ingen reboot) - du kan faktisk sætte den op til at køre gennemsigtigt, så windows og mac programmer er aktive samtidigt.
Det er - pga drivere - ikke velegnet til spil. Men fint til stort set alt anden (når virtualbox/pc kører, så tager det den ram, du har afsat - og den kan ikke bruges til mac samtidigt så du vil gerne have 8gb eller mere installeret). Og det er gratis.
Avatar billede kaffekanden Mester
17. november 2015 - 12:30 #2
Jeg skal også bruge Windows til at spille på så det skal være bootcamp:)
men når man er i OS på en Mac kan man så godt finde de filer der ligger på Windows altså fx de film man har på Windovs I mapperne
Avatar billede claes57 Ekspert
17. november 2015 - 12:38 #3
Det er der ikke problemer med. Det er jo ikke anderledes for Mac end at tilgå en ekstern disk.
Avatar billede kaffekanden Mester
19. februar 2016 - 21:32 #4
svaret er blovet løst