Avatar billede sorenlundsgaard Nybegynder
17. november 2015 - 14:16 Der er 3 kommentarer

Opsætning af filtre ifbm. indkøbsforslag

Hej;

Jeg vil gerne have lavet et filter i C5 ifbm. indkøbsforslag, så de poster der vises under lager/periodisk/disponering/overfør forslag IKKE er styklister. Jeg kan sortere på forskellige andre ting, men ikke varetype. Hvordan får jeg denne tilføjet?

Mvh Søren
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
18. november 2015 - 08:52 #1
Hej Søren,

Du kan ikke sætte et filter fra skærmbilledet af, men i stedet tilføje
dette i selve formen, som hedder : 'LagForslag'.

På blokken 'Lagbevægelser' i bloktriggeren 'FILTER' kan du tilføje
en smule kode, som får skærmen til at hoppe varenumre som er styklister
over (husk der er også noget som hedder samlelister).

Tilføj i denne trigger følgende kode:

RETURN Lagkart[VareIdx, Lagbevægelse.Varenummer].VareType <> 2

Hvis både styklister og samlelister skal holdes ude af visningen
vil koden se lidt anderledes ud:

RETURN LagKart[VareIdx, LagBevægelse.VareNummer].VareType <= 1

idet varetyper er enummeret som følger:

0 = Vare
1 = Ydelse
2 = Stykliste
3 = Samleliste

Prøv og se om det giver det ønskede resultat.

MVH
Peter
Avatar billede sorenlundsgaard Nybegynder
18. november 2015 - 10:44 #2
Hej Peter.

Tak for forslaget. Så vidt jeg kan se er det en hard-kodning i formen, som bevirker at styklisteforslag permanent sorteres fra. Jeg havde mere tænkt på at få det som et filter, som kunne slåes til og fra?

Mvh Søren
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
18. november 2015 - 11:26 #3
Hej Søren,

Det kan også laves med en knap på formen (Kræver at din licens har ret
til ændringer i skærmbileder).

Jeg ville lave en knap som på bestemmer om koden på triggeren skal
være aktiv eller ej.

Laver et eks. til dig senere - er lige optaget p.t.

MVH
PA