Avatar billede Slettet bruger
17. november 2015 - 14:31 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

C:\Users\anne-lise\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\KVOG2WXX.txt

hej!

jeg har Windows 7 serv.pack 1.

jeg har de sidste flere måneder døjet med ovnt. virusser. min AVG finder nogle af dem ca. 5-8 stk. mange gange om dagen.

flere gange pr. dag går jeg ind på ovst. link  (betegnelsen efter den sidste skråstreg skifter hele tiden) så jeg går
hver gang bagefter ind i den Low mappe og sletter samtlige de filer som ligger der (der kan være op til nok 4o-50 stk. ad gangen).
herefter genstarter jeg, sletter midlertidige internetfiler, kører ccleaner og til sidst AVG og så er virusserne væk.

MEN DE DUKKER OP ET PAR TIMER EFTER IGEN.
OG NU ER JEG GODTNOK VED AT VÆRE TRÆT AF DET.

har kørt scanning med mic. safety scanner som intet fandt - downloadede så herefter AdwCleaner som fandt ovst. filer og slettede dem. så var der en pause på ca. 1 1/2 dag - herefter vendte de tilbage.

er ved at gå helt grasat. HVA`GØR JEG??????????
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2015 - 16:24 #1
Du skal køre alle tre her:
Hent og instalér CCleaner free  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
http://www.eksperten.dk/guide/1605
For du en error code når du installerer så kig lige på denne tråd:
https://forums.malwarebytes.org/index.php?/topic/149048-internal-error-expression-error-runtime-error-at-79177-external-exeption-e06d763/
Gerne lige lægge loggen ind der kommer når den er færdig

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
17. november 2015 - 17:45 #2
Den nævnte mappe indeholder cookies. Nogle få af dem er tracking-cookies, som sporer din færden på nettet, og informationerne videregives til tredjepart, som målretter annoncer til dig. Ikke farligt for din pc, men irriterende.
Det er dem, AVG reagerer på.
Efter at have installeret en adblocker, vises der ikke længere annoncer på siderne, så de loader hurtigere og jeg er sluppet for de fleste tracking-cookies.
http://www.eksperten.dk/guide/1596
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2015 - 18:07 #3
Adblock er en rigtig god ide generelt.

Man skal blot være opmærksom på at enkelte sider ikke vil loade rigtigt hvis der er adblock på.

Heldigvis er der indstillinger der kan ind justeres så der på de relevante sider ikke er adblock. Jeg har nemlig problemer med Jubii mail, hvis jeg har adblock på. Her kan jeg så højre klikke på adblock ikonet når jeg er inde på siden og vælge.
"Slå fra på webmail Jubii.dk"
Så fryser siden ikke.
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2015 - 19:40 #4
#1
alt det du skriver kender jeg til hudløshed.
kører såvel malwarebytes, ccleaner samt avg flere gange pr. dag.
og den side jeg har hentet AdwCleaner fra er en super-side.
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2015 - 19:43 #5
#1
no. 2 fra ligenu:
og som du kan se har AdwCleaner hver gang jeg har scannet med den fundet mine virusser og jeg har klikket fjern og de er angivet i rapporten som fjernede.
det der er the problem er at de så dukker op igen og igen et par timer efter
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2015 - 19:45 #6
#2
hvad er en "adblocker"???
og hvor henter man sådan én henne?
(pålidelig og virus-fri-side tak)
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2015 - 19:49 #7
#2
#3

den adblocker gider jeg ikke - efter hvad du skriver i #3.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2015 - 20:05 #8
Tror måske det kan være dine surfvaner der gør at du får dem på så hurtigt efter de er fjernet. Tracking cookies kommer hurtigt tilbage. Måske en aktiveret Malwarebytes der kørte realtime i baggrunden med skjold for ondsindede sider kunne fange problemet for dig. Jeg kan ikke vide det dog.
Jeg havde nu selv prøvet den adblocker FinnRasmussen henviser til. Så svært er det ikke at indstille den hvid der er en side der ikke virker ordentligt. Den kunne gøre din surfning hurtigere, og måske kom der ikke tilbud man var fristet til at trykke på.
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2015 - 20:24 #9
#8
jeg har malwarebytes i forvejen og kører den hver dag.
hvordan kan jeg køre den i "realtime med skjold på"??????????
FORSTÅR REALTIME SÅDAN AT DEN ER PÅ VAGT HELE TIDEN - ELLER HVA`?
og det er den jo sådan set i forvejen fordi den kommer med advarsler om div. med et pup-vindue fra proces-linien.
??????????

og til det første du skriver så er jeg ikke én som bare surfer rundt på internettet - holder mig normalt til ganske bestemte netsider?

forstod ikke lige det som finn skrev om hvordan jeg sku`tackle den?
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2015 - 20:26 #10
#2
hej finn!
hvad er en adblocker?
og hvordan får jeg fat på sådan én?
har du et link?
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2015 - 20:28 #11
# 2
HOV - nu kom jeg til at skrive et svar i #10 - sku`ha`været en kommenter#
kig #10 - mange tak
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2015 - 20:35 #12
#9 Ja realtime er at den er aktiv i proces linjen.

Med hensyn til link til adblocker så er de i den guide finn lagde link til i #2 :-)

Hvor sikker på er du at de "ganske bestemte netsider" ikke indeholder snavs?
18. november 2015 - 05:02 #13
Som sagt er det 'bare' cookies, som ikke gør nogen skade.
Lad dem være i fred og få 'ro' i sindet  :-)
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2015 - 08:48 #14
#13
tusind tak for svaret.
i rapporten fra adwcleaner står der flg.:
"enable detection of PUPS`s in your antivirus

i min avg har jeg gjort flg.:
avancerede indstillinger
undtagelser
her har avg selv sat adwcleaner ind som en undtagelse
hvis jeg her klikker på "tilføj" kommer der flg. 3 muligheder for at vælge undtagelsestype:
. applikation eller fil
. mappe
. URL

hvilken af dem hører min virus til???

JEG GÅR UDFRA, AT DET ER DET JEG SKAL UDFRA BEMÆRKNNGEN I adwcleaner`s rapport???

nu er jeg rolig udfra det du skriver - tak for det
LÆG LIGE ET SVAR SÅ DU KAN FÅ POINTS

tak for alle jeres svar - får jeg andre virusser som er farlige vil jeg følge jeres råd.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2015 - 09:11 #15
#13
no. 2 kommentar til dig
hvilken af de ovst 3 tilføjelsesmuligheder skal jeg tilføje/tillade for at undtage denne her virus i avg???
altså så avg ikke mere opfatter den som dårlig og kommer frem med den som en virus hver gang den scanner???
Avatar billede 220661 Ekspert
18. november 2015 - 18:26 #16
Hvis adwcleaner er sat ind som en undtagelse, så må det være karantæne mappen den ikke skal kigge i. Det er jo her at adwcleaner lægger det den finder.
Prøv at slette alle de karantæne filer der ligger til adwcleaner.
Måske det løser dit problem.
Den ligger typisk på roden af c drevet.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2015 - 18:34 #17
#16
er ikke helt klar over om jeg forstår hvad du skriver.
men når avg finder de virusser og sætter dem i karantæne så sletter jeg dem herfra forud for næste gang jeg scanner med avg.
og her for en halv time siden fandt avg de samme virusser og ligenu er jeg ved at scanne igen (efter at ha`slettet dem fra karantænen og allerede her efter 5-10 min. er den oppe på 4 stk. af slagsen.
forud for jeg starter avg scanner jeg med adwcleaner - herefter avg.
HVA`GØR JEG - er bare så så så træls (randrusiansk udtryk)
kan da ikke være rigtigt, at jeg skal lave en ny recovery - så ville det være no. 5 el. 6 i år???
jeg har osse ringet til yousee i går og bedt om en ny IP-adresse fordi jeg tænkte, at det ku`hjælpe - men uden held.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2015 - 18:36 #18
#16
det her er no. 2 kommentar fra ligenu:
og forud for, at jeg startede nuv. scanning kørte jeg adwcleaner.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. november 2015 - 18:48 #19
Går du ind på c drevet med Windows er der sikkert en mappe der hedder adwcleaner. Hvis du åbner denne er der sikkert et hav at filer der hedder karantæne. Slet disse.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2015 - 19:04 #20
#19
jeg kan slet ikke åbne explorer nu - er logget ind på firefoxen.
jeg har været inde på C-drevet/brugere/"mig"/adwcleaner her ligger der en gul mappe: "Quarantine" men her er intet i - der står bare C-drevet, og ved siden af denne mappe ligger alle de logs jeg har fra alle mine adwcleaner scanninger.
ER DET DEM JEG SKAL SLETTE???
Avatar billede 220661 Ekspert
18. november 2015 - 19:14 #21
JA
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2015 - 20:00 #22
#21
nu har jeg gjort flg.:
slettet de logs under adwcleaner
kørt adwcleaner
automatisk genstart
slettet midlertidige internetfiler
ccleaner
avg

jeg måtte gentage ovst. 4 gange for at de alle forsvandt til troda for, at jeg havde markeret dem alle og sagt slet. efter 4. gang og 4 pc-genstarter var alle logs under adwcleaner væk.
er i gang ligenu med avg og naturligvis havde jeg forud for mine genstarter tømt avg`s virus vault - avg har indtil ligenu scannet 59% og den har allerede fundet 2 stk.

FATTER DET BARE IKKE.
skriver igen når avg er færdig.
men for mig at se kan jeg bare ikke komme af med dem.
og jeg ved ikke hvilken type jeg skal vælge hvis jeg bare vil sætte dem ind i avg under "undtagelser"??? - så er jeg da i hvert fald fri for at se på dem. men ved ikke hvilken kategori de kommer ind under.
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2015 - 19:10 #23
nu har samme virus ændret sig og ligger nu som et txt dokument.
og jeg har søgt på notesblok under start-knappen men der kommer ingen notesblok frem.
HVOR FINDER JEG DEN NOTESBLOK HENNE?
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2015 - 07:33 #24
HURRA...
nu har jeg brugt udelukkelsesmetoden:
er bestemte websider jeg besøger og nu har jeg gjort flg.:
genstart
. kun én de websider åbnet ad gangen
. slettet midlertidige internetfiler
. adwcleaner
. ccleaner
. avg
og så endnu engang genstart.
. så den næste af mine vanlige websider åbnet som den eneste
o.s.v.
så med den udelukkelsesmetode har jeg fundet synderen - en seriøs side og jeg ringer til dem i morgen mandag
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2015 - 07:43 #25
i hvert fald opfattter avg dem som "mellem-alvorlig"

håber der er andre som kan bruge det her.

takker jer alle sammen for jeres kommentarer - der er altid super-fin-hjælp herinde.
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2015 - 08:16 #26
#21
vil du være sød at lægge et svar så jeg kan gi`dig points.
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2015 - 08:46 #27
nu har jeg lavet en "undtagelse" i avg under kategorien URL. det er ganske alm. cookies som avg betragter som virusser. så pgl. net-side er helt uden skyld i det her.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2015 - 20:17 #28
#26 ok
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2015 - 20:38 #29
HAR SENDT DIG ET INTERNT BREV.
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2015 - 20:39 #30
#28
min forrige kommentar var til dig.
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2015 - 08:34 #31
JEG HAR FUNDET EN LØSNING NU m.h.t. at avg sletter adwcleaner.

. jeg har konfigureret et direkte link til adwcleaner download-side (bare til at klikke på) i et word-dok. på pc`s skrivebord
. når jeg går ind på linket gemmer jeg den ikke men siger "KØR"
. scanner så med adwcleaner
. herefter slet af temp. internet-filer
. ccleaner
. avg
. gendanner herefter adwcleaner i avg`s virus vault

noget bøvlet - at avg sletter den hver eneste gang - avg vil ikke acceptere den undtagelse jeg har lavet af adwcleaner.
og avg trådte agressivt til få sekunder efter start af adwcleaner-scanning (uden jeg havde bedt avg om det) og puttede den i karantæne så adwcleaner aldrig fik sin scanning udført.

FOR MIG AT SE ER DER NOGET I VEJEN MED AVG - både m.h.t. at betragte adwcleaner som virus men også m.h.t. at nægte at modtage adwcleaner som en "undtagelse."
min avg er hentet på avg.com.
jeg kender én som også har avg free og som ikke har ovst. problem ang. samarbejdet med adwcleaner og han har gemt den på pc`en
29. november 2015 - 11:57 #32
Du tidligere fortalt/skrevet så brug GEM SOM ... og der vælge

C:\ADWCleaner

mappen
og [Kør] DERFRA ...

I AVG sætte mappen C:\ADWCleaner som en 'undtagelse'
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2015 - 12:40 #33
#32
tak for dit svar - har sat
C:\ADWCleaner
ind under undtagelser i avg - har brugt alle mulige andre formuleringer tidligere.
nu vil jeg se om AdwCleaner igen forsvinder under avg-scanning eller om den forsvinder ved genstart.
det du skriver om at sige "gem som" er osse min normale adfærd men var i den forbindelse, at avg slettede den igen og det gør den ikke hvis jeg siger "kør".
når jeg har haft én til scanning med avg og når jeg har haft en genstart vil jeg vende tilbage til mit spørgsmål.
det at du skriver, at jeg skal "gemme den som" under C:\ADWCleaner forstår jeg ikke rigtigt fordi når jeg afinstallerer den nuværende og vil downloade den igen så kan jeg da ikke vælge den mappe du skriver fordi den mappe jo ikke findes fordi jeg har slettet den nuværende adwcleaner.
S.U.???