Avatar billede wedia Nybegynder
17. november 2015 - 19:44 Der er 3 kommentarer

Postback call virker ikke i dynamisk loadet usercontrol

Hej Eksperter,

Jeg har en master page på hvilken jeg

jeg har disse to funktioner:

protected void getControl_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            string controlPath = BASE_PATH + "test.ascx";
            LastLoadedControl = controlPath;

            LoadUserControl();

        }

  public void LoadUserControl()
        {
            string controlPath = LastLoadedControl;

            if (!string.IsNullOrEmpty(controlPath))
            {
                PlaceHolder1.Controls.Clear();

                if (controlPath.Contains("test.ascx"))
                {
                    MyLoad.Controls.MyCotrols.CreateNewPage myUserControl = (MyLoad.Controls.MyCotrols.test)Page.LoadControl(controlPath);

                    myUserControl.pageTypeValue = PageTypeHolder.Value;
                    PlaceHolder1.Controls.Add(myUserControl);

                }

og de virker helt som de skal control'en bliver loadet som den skal men
i controlen er der en formular og der til hørende knap
<asp:LinkButton ID="createpage" OnClick="createpage_Click" runat="server">Create Page</asp:LinkButton>

men når man klikker på den bliver der lavet et postback med funktionen som den nævnte knap peger på bliver aldrig eksekveret ?? nogen der har en ide til hvordan det kan være!!
Avatar billede wedia Nybegynder
17. november 2015 - 19:45 #1
(MyLoad.Controls.MyCotrols.test) skulle være (MyLoad.Controls.MyCotrols.CreateNewPage)
Avatar billede JacobIpsen Nybegynder
17. november 2015 - 21:40 #2
Hey der kan være en af 2 ting galt
du har ikke givet dit dynamiske indhold et unikt ID

eller du glemmer at det indhold du danner dynamisk også skal dannes ved postback...
en ret normal fejl er at man ikke får dannet indholdet on postback og derved eksistere event eller andent post back ikke længere...
Avatar billede wedia Nybegynder
18. november 2015 - 08:35 #3
Hej JacobIpsen,

Du havde ret, jeg havde overset at den ikke blev dannet ved postback. Så smid et svar :)