Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
17. november 2015 - 23:16 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Har stadig tjekspørgsmål ved send mail fra Access.

Jeg henviser til denne: http://www.eksperten.dk/spm/1006626, som Terry hjalp med. Den virker desværre ikke på min ME-server 2008 - måske skulle jeg få den skiftet ud?

Den laver et tjekspørgsmål.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
17. november 2015 - 23:17 #1
ps den kommer ikke på MS Access 2007, når jeg kører den fra min PC.
Avatar billede terry Ekspert
18. november 2015 - 11:13 #2
"Den laver et tjekspørgsmål"?

Not sure what that is, can you explain please?

ME-server 2008, do you have Outlook installed there, the code is dependant on that.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
18. november 2015 - 12:28 #3
Den kører på flere platforme, men ME-2008 er vigtigst.
Avatar billede terry Ekspert
18. november 2015 - 12:43 #4
OK, but whats the problem?

More info please
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
18. november 2015 - 13:09 #5
Jeg fik en popup, hvor der stod "Et program forsøger at sende en mail..." i stedet for at den bare sendte mailen.
Avatar billede terry Ekspert
18. november 2015 - 13:26 #6
ME-server 2008 - måske skulle jeg få den skiftet ud?
Yes, maybe :-)

Seem to recall that issue with warning about mail being sent but thought that was solved years ago.

I'll have a look around to see if there is a solution.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
18. november 2015 - 14:42 #8
Ok - men jeg "tør" ikke ændre sikkerhedsindstillingerne på denne maskine. Men tak for forsøget anyway. Du fortjener points for at have prøvet :-)
Avatar billede terry Ekspert
18. november 2015 - 13:46 #9
I've not seen this error in years so I'm surprised its still popping up now. Try the link I  have given or you can maybe use a third party app. to get around Outlook security

https://www.mapilab.com/outlook/security/
Avatar billede terry Ekspert
18. november 2015 - 14:12 #10
did it help?
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
18. november 2015 - 14:43 #11
(Sidste meddelelse kom ikke med som den skulle, da jeg accepterede svare)
Avatar billede terry Ekspert
18. november 2015 - 14:52 #12
and remember to update your antivirus :-)
Avatar billede fdata Forsker
18. november 2015 - 22:10 #13
Vi bruger ClickYes. Den fungerer fint.

http://www.contextmagic.com/express-clickyes/
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
24. februar 2016 - 20:57 #14
Hej fdata. Jeg ser først dit indlæg nu :-) Har I erfaring med at sende mails fra Access på en Exchange-server, kaldt fra Schedular via DOS, mens man er logget af? Terry's program virker som sagt, når jeg IKKE er logget af.
Avatar billede fdata Forsker
25. februar 2016 - 11:43 #15
Det korte svar må være: Nej.
Avatar billede terry Ekspert
25. februar 2016 - 13:20 #16
You could try this product from FM Sinc

https://www.fmsinc.com/MicrosoftAccess/Email.asp

Avoid Microsoft Outlook Automation Problems
To prevent email viruses, Microsoft Outlook/MAPI makes it practically impossible to send multiple emails programmatically. Users either have to manually confirm messages or run very slowly. This is what happens if you use the Microsoft Access DoCmd.SendObject command or try to automate Outlook.

Total Access Emailer avoids this problem by using SMTP rather than Outlook. This is fast and efficient. You can even specify the FROM email address of your messages, which can be different from your Outlook address.

SMTP Server
By sending email through your SMTP server, Total Access Emailer is compatible with any machine or software that has SMTP (or ESMTP) capabilities, including Microsoft Exchange, and other third party email host services like the free SMTP server from Gmail. You can also configure your own SMTP server on a computer running Internet Information Service (IIS).
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
25. februar 2016 - 14:04 #17
Ser cool ud, men der er desværre ingen trial...
Avatar billede terry Ekspert
25. februar 2016 - 14:36 #18