Avatar billede Soreneka Nybegynder
18. november 2015 - 19:22 Der er 19 kommentarer

Krise - hjælp - ekstern harddisk WD my passport virker ikke

My passport WD harddisk er ikke tilgængelig. Den ses under drev, men den kommer ikke frem. Den spørger om den skal formateres og siger, at data ikke er tilgængelige. Jeg har også at prøve at skifte kabel, rykke ud og ind uden held. Den lyser, som om den arbejder, men der kommer intet frem. Det er krise, fordi jeg har masser af billeder på den uden at taget en back up. Jeg har også prøvet at køre testdisk, men det giver ikke noget resultat. Håber i kan hjælpe. Vil gerne betale mig fra det.

mvh Alena
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2015 - 19:47 #1
Masser af billeder og ingen backup, ak ja, også du.
Hvad mener du med drev? Ses den i Partitions manager? Har disken et drevbogstav? Hvad gjorde du i Testdisk, søgte du under mistet partition fil?
Du kan prøve dette gratis program http://www.minitool.com/partition-manager/partition-wizard-home.html
Se  for oven under Wizard/Partition recovery Wizard. Og lad det køre automatisk. Og HUSK at Trykke øverst til venstre på APPLY, ellers sker der ikke noget.
Avatar billede Soreneka Nybegynder
18. november 2015 - 20:10 #2
for mange fremme ord for mig. drev - mener jeg, at den ses som
lokal disk (F:).
Hvad er Partitions manager og hvor finder jeg det? Under egenskaber?
Ja - F
Testdisk - nada - hvordan fungerer det?
Kan jeg evt. ringe og gå guideline?

Alena
Avatar billede Soreneka Nybegynder
18. november 2015 - 20:48 #3
har lige prøvet, og den siger stadigvæk at F er ikke tilgængelig, datafejl (cyklisk redundanstjek) og at jeg skal formatere disken i drev F før jeg kan bruge den. Hvad nu?

alena
Avatar billede poko1 Ekspert
18. november 2015 - 21:05 #4
Hvis du i Diskhåndteringen ved drevbogstavet ser andet end Fat eller NTFS F.eks.. RAW skal du prøve om du kan redde dine filer med et recovery program
https://www.piriform.com/recuva/download
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2015 - 21:09 #5
Satans ! Jeg havde lige skrevet en hel smøre, så gik Firefox ned:-(
Men se nu hvad der står om din disk i MiniTool.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2015 - 21:12 #6
Forhåbentligt er det ikke Cyklisk redundans, som betyder, at din disk vil starte op samtidig med et andet program, og det kan ikke lade sig gøre. Har du lige installeret et program?
#5 er en udmærket ide.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2015 - 21:15 #7
Rettelse #4 er en udmærket ide.
Avatar billede Soreneka Nybegynder
18. november 2015 - 21:31 #8
hvad betyder #4 og #5. Det er for teknisk til mig. Under egenskaber viser den 0 data. Jeg forstår det ikke. Må få en hjælp:-(
A.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2015 - 21:39 #9
Alle indlæg har et tal fra 1. osv. Nar jeg henviser til #4 betyder det indlæg 4. altså det fra poko1. Det indlæg jeg skriver her har altså tallet 8.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2015 - 21:40 #10
Øv! nej #9 .
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2015 - 21:48 #11
Her har du et billede af mine harddiske. Tryk for større billede.
http://peecee.dk/upload/view/454848
Avatar billede poko1 Ekspert
18. november 2015 - 22:07 #12
Prøv om du kan bruge dette
http://gratisupload.dk/f/8uhwg2n96r/full
Avatar billede Soreneka Nybegynder
19. november 2015 - 07:56 #13
hej, tak til alle for jeres input. Men jeg har nu allieret mig med en betalingsfagmand. Jeg vil ikke risikere, at dataene ikke kan genskabes. jeg hørte, at det kan være læsepinden eller den roterende disk, der er defekte. Pt. viser disken "0" data. Horror! Jeg giver en feed back senere.
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2015 - 12:02 #14
Hej Soreneka, læsearmen eller den roterende disk. Den slags laves kun på special værksteder, fordi det kræver et absolut støvfrit rum. I så fald bliver det meget kostbart. Det kan også være printpladen som fejler, den kan en fagmand sagtens skifte, men det kan være svært til umuligt, at skaffe den rigtige, for den skal være 100% magen til. Så husk at spørge til prisen.
Hvis du vil vide noget om det tekniske.
https://www.youtube.com/results?search_query=hard+drive+repair
Avatar billede Soreneka Nybegynder
19. november 2015 - 13:48 #15
Hejsa
jeg fik en af mine kollega til at åbne den og tjekke via on-line med tekniker kabel - men desværre uden held. Jeg ser nu kun løsning den dyre vej. Jeg jeg kan ikke undvære mine billeder - det er mit liv! Hvilke værksteder vil i anbefale?
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2015 - 14:51 #16
Du skriver:"jeg fik en af mine kollega til at åbne den"
Hvad betyder det, at den blev åbnet? Forhåbentlig blev den ikke åbnet ind til man kunne se den blanke skive? for sker det, er skiven totalt ødelagt og lige til IT skrald.
Jeg kan ikke henvise til et firma, for jeg har aldrig mistet data. Jeg har altid backup af vigtige ting.
Men du kan stille spørgsmålet her på Eksperten, eller søge her.
www.google.dk/search?q=Reparation+af+Harddisk&oq=Reparation+af+Harddisk+&aqs=chrome..69i57.83143j0j7&sourceid=chrome&es_sm=122&ie=UTF-8
Hvis harddisken siger kliklyde er det sandsynligvis søgearmen.
https://www.youtube.com/watch?v=vbq8vfs1wYY
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2015 - 14:57 #17
Ps. Hvad er et online teknikker kabel?
Er det en teknikker du er blevet anbefalet?
Avatar billede kurtba Ekspert
20. november 2015 - 00:55 #18
http://www.ibas.dk/
Er nok de bedste på markedet. Det skal virkelig være ødelagt, for at de giver op.
Det er noget vrøvl, når roundanbald skriver, at den nu er totalt ødelagt, fordi den har været åbnet. Ikke smart at lukke støv ind i den, men det ødelægger den absolut ikke totalt. Ved visse reparationer tager man faktisk skiverne ud og sætter i en anden boks.
Avatar billede Soreneka Nybegynder
20. november 2015 - 07:57 #19
pt. har jeg fået indhentet tre tilbud. Wcs pris flugterer fra kr. 1700 - 4.900 (DATA-SOS, KD-Data ApS, Digitalsupport), hvis der er også tale om defekt hoved. Det er svært at blive klog på. Nu prøver jeg også ibas - men kan se på hjemmesiden, at de tage "kassen" for reparationen.