Avatar billede Slettet bruger
18. november 2015 - 20:22 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hijack this log....med snavs?

Nogen Eksperter, der kan se snavs eller andre uregelmæssigheder på denne log? Jeg oplever bla en langsom browser..

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.5
Scan saved at 20:17:32, on 18-11-2015
Platform: Windows 7 SP1 (WinNT 6.00.3505)
MSIE: Internet Explorer v11.0 (11.00.9600.18098)

Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Program Files (x86)\Heimdal\Client\HeimdalAgent.exe
C:\Program Files (x86)\DigitalPersona\Bin\DPAgent.exe
C:\Program Files (x86)\Acronis\TrueImageHome\TrueImageMonitor.exe
C:\Users\OOOJA_Admin\Desktop\Anti-virus og rens\HijackThis.exe
C:\windows\SysWOW64\DllHost.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://ni.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=255141
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=255141
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe
O2 - BHO: Trend Micro NSC BHO - {1CA1377B-DC1D-4A52-9585-6E06050FAC53} - C:\Program Files (x86)\Trend Micro\Client Server Security Agent\bho\1009\TmIEPlg32.dll
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [TrueImageMonitor.exe] C:\Program Files (x86)\jv16 PowerTools X\StartupOptimizer.exe "C:\Program Files (x86)\Acronis\TrueImageHome\TrueImageMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [OfficeScanNT Monitor] "C:\Program Files (x86)\Trend Micro\Client Server Security Agent\pccntmon.exe" -HideWindow
O4 - HKCU\..\Run: [CCleaner Monitoring] "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner64.exe" /MONITOR
O4 - Global Startup: Heimdal.lnk = C:\Program Files (x86)\Heimdal\Client\HeimdalAgent.exe
O9 - Extra button: @C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1004 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1003 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files (x86)\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O18 - Protocol: tmpx - {0E526CB5-7446-41D1-A403-19BFE95E8C23} - C:\Program Files (x86)\Trend Micro\Client Server Security Agent\bho\1009\TmIEPlg32.dll
O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll
O23 - Service: Acronis Scheduler2 Service (AcrSch2Svc) - Acronis - C:\Program Files (x86)\Common Files\Acronis\Schedule2\schedul2.exe
O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\windows\SysWOW64\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: Andrea ST Filters Service (AESTFilters) - Andrea Electronics Corporation - C:\Program Files\IDT\WDM\AESTSr64.exe
O23 - Service: Acronis Nonstop Backup Service (afcdpsrv) - Acronis - C:\Program Files (x86)\Common Files\Acronis\CDP\afcdpsrv.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: Bluetooth Device Monitor - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Bluetooth\devmonsrv.exe
O23 - Service: Bluetooth Media Service - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Bluetooth\mediasrv.exe
O23 - Service: Bluetooth OBEX Service - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Bluetooth\obexsrv.exe
O23 - Service: Bonjour tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: SW Distributed TS Coordinator Service (CoordinatorServiceHost) - Dassault Systèmes SolidWorks Corp. - C:\Program Files\SolidWorks Corp\SolidWorks\swScheduler\DTSCoordinatorService.exe
O23 - Service: @C:\Program Files\DigitalPersona\Bin\DpHostW.exe,-128 (DpHost) - DigitalPersona, Inc. - C:\Program Files\DigitalPersona\Bin\DpHostW.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\efssvc.dll,-100 (EFS) - Unknown owner - C:\windows\System32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Event Log (EvtEng) - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Intel\WiFi\bin\EvtEng.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\windows\system32\fxssvc.exe (file missing)
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Flexera Software, Inc. - C:\Program Files (x86)\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: Heimdal Service (HeimdalService) - CSIS Security Group - C:\Program Files (x86)\Heimdal\Service\HeimdalAgentService.exe
O23 - Service: Intel(R) Rapid Storage Technology (IAStorDataMgrSvc) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Rapid Storage Technology\IAStorDataMgrSvc.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ieetwcollectorres.dll,-1000 (IEEtwCollectorService) - Unknown owner - C:\windows\system32\IEEtwCollector.exe (file missing)
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Intel(R) Management and Security Application Local Management Service (LMS) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\LMS\LMS.exe
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: Wireless PAN DHCP Server (MyWiFiDHCPDNS) - Unknown owner - C:\Program Files\Intel\WiFi\bin\PanDhcpDns.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Dell DataSafe Online (NOBU) - Dell, Inc. - C:\Program Files (x86)\Dell\Dell Datasafe Online\NOBuAgent.exe
O23 - Service: Trend Micro Client/Server Security Agent RealTime Scan (ntrtscan) - Trend Micro Inc. - C:\Program Files (x86)\Trend Micro\Client Server Security Agent\ntrtscan.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Registry Service (RegSrvc) - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Common Files\Intel\WirelessCommon\RegSrvc.exe
O23 - Service: RoxMediaDB12OEM - Sonic Solutions - c:\Program Files (x86)\Common Files\Roxio Shared\OEM\12.0\SharedCOM\RoxMediaDB12OEM.exe
O23 - Service: Roxio Hard Drive Watcher 12 (RoxWatch12) - Sonic Solutions - c:\Program Files (x86)\Common Files\Roxio Shared\OEM\12.0\SharedCOM\RoxWatch12OEM.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Skype Updater (SkypeUpdate) - Skype Technologies - C:\Program Files (x86)\Skype\Updater\Updater.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: SolidWorks Licensing Service - SolidWorks - C:\Program Files (x86)\Common Files\SolidWorks Shared\Service\SolidWorksLicensing.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\sppsvc.exe,-101 (sppsvc) - Unknown owner - C:\windows\system32\sppsvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\stlang64.dll,-10101 (STacSV) - IDT, Inc. - C:\Program Files\IDT\WDM\STacSV64.exe
O23 - Service: stllssvr - MicroVision Development, Inc. - c:\Program Files (x86)\Common Files\SureThing Shared\stllssvr.exe
O23 - Service: Trend Micro Client/Server Security Agent (svcGenericHost) - Trend Micro Inc. - C:\Program Files (x86)\Trend Micro\Client Server Security Agent\HostedAgent\svcGenericHost.exe
O23 - Service: Acronis Sync Agent Service (syncagentsrv) - Acronis - C:\Program Files (x86)\Common Files\Acronis\SyncAgent\syncagentsrv.exe
O23 - Service: Trend Micro Client/Server Security Agent Listener (tmlisten) - Trend Micro Inc. - C:\Program Files (x86)\Trend Micro\Client Server Security Agent\tmlisten.exe
O23 - Service: Trend Micro Client/Server Security Agent Personal Firewall (TmPfw) - Trend Micro Inc. - C:\Program Files (x86)\Trend Micro\Client Server Security Agent\TmPfw.exe
O23 - Service: Trend Micro Client/Server Security Agent Proxy Service (TmProxy) - Trend Micro Inc. - C:\Program Files (x86)\Trend Micro\Client Server Security Agent\TmProxy.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: Intel(R) Management and Security Application User Notification Service (UNS) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\UNS\UNS.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vaultsvc.dll,-1003 (VaultSvc) - Unknown owner - C:\windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Validity VCS Fingerprint Service (vcsFPService) - Validity Sensors, Inc. - C:\Windows\system32\vcsFPService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Wat\WatUX.exe,-601 (WatAdminSvc) - Unknown owner - C:\windows\system32\Wat\WatAdminSvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\windows\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%PROGRAMFILES%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--
End of file - 11065 bytes
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2015 - 17:46 #1
Ikke noget der stikker i øjnene fra log viseren.

Så prøv at gennemføre denne pakke:

Hent og instalér CCleaner free  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
http://www.eksperten.dk/guide/1605
For du en error code når du installerer så kig lige på denne tråd:
https://forums.malwarebytes.org/index.php?/topic/149048-internal-error-expression-error-runtime-error-at-79177-external-exeption-e06d763/
Gerne lige lægge loggen ind der kommer når den er færdig

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2015 - 18:45 #2
Ok tak, jeg kører guiden igennem.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. december 2015 - 13:20 #3
Hvordan er det gået?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2015 - 15:51 #4
For dårligt man bare ikke vender tilbage :-(
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2016 - 07:14 #5
Beklager den sene tilbagemelding. Jeg brugtejv16 PowerTools X på pc'en, og nu kører den ok igen. Har forsøgt at afslutte tråden, og tildele dig point,220661.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. januar 2016 - 10:44 #6
Ok. Er den et gratis værktøj eller købe program?
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2016 - 13:08 #7
Det er en trial version til 60 dage. Rettede fejl, og min pc fungerer meget bedre.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. januar 2016 - 14:43 #8
Super godt.
Hvis du vil give mig point for mine indlæg kan du bruge det svar jeg lagde i #6 til dette, eller også dit eget svar i #7
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2016 - 21:27 #9
Tak for det. Håber jeg har fået tildelt dig pointene nu.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2016 - 16:18 #10
Nej det har du ikke, men se lige her:

Du kan her se hvordan man accepterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2016 - 18:29 #11
Ok, tak for det.