Avatar billede kaspervind Nybegynder
19. november 2015 - 02:12 Der er 1 kommentar

5.1 Sorround setup

Hej,

Jeg har for en del stykke tid siden smidt en del penge penge efter en god stereo forstærker og et par tilhørende lækre B&W højttalere.

Nu sidder jeg så og leger lidt med tanken om at lave et sorround setup på enten 5.0 eller 5.1. Da mine hoved højttalere allerede er rimelig gode, har jeg hørt at sorround højttalerne ikke betyder så meget.

Ville det være muligt at købe et par billige ekstra højttalere (måske endda trådløse) til at sætte bag i rummet, og så bruge outputtet fra et seperat jack eller optisk stick?
Avatar billede claes57 Ekspert
19. november 2015 - 08:17 #1
umiddelbart - når front-højttalere sidder i en stikgruppe på forstærker, så skal øvrige højttalere sidde i samme stikgruppe for at få 5.1 til at virke. Så trådløs er dømt ude.
Personligt ville jeg droppe en centerhøjttaler - den skulle i givet fald passe i kvalitet og data til nuværende - og i første omgang bare nøjes med en passende subwoofer (kan placeres diskret).