Avatar billede fjorbak Seniormester
19. november 2015 - 21:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Film

Hejsa

Jeg har fået overspillet nogle 8mm film til digitale film, men filmene har et efternavn xx.mov hvordan kan jeg ændre dette  efternavn, eller hvilket program kan magte denne type efternavn.

mvh

Jan
Avatar billede milter Ekspert
19. november 2015 - 22:27 #1
Her er en liste over afspillere, som kan åbne .mov-filer:

http://fileinfo.com/extension/mov
Avatar billede milter Ekspert
19. november 2015 - 22:58 #2
Eller du kan prøve at omdøbe filen, så den i stedet for at hedde xx.mov kommer til at hedde xx.mp4 . Det virker faktisk i mange tilfælde.
Avatar billede fjorbak Seniormester
20. november 2015 - 10:22 #3
Hejsa Milter

Mange tak for dine oplysninger, jeg undrede mig over at jeg dårligt kunne finde et af de almindelige fremvisere ikke kunne vise filmen, jeg har Pinnacle men en ældre version den ville ikke og den har jeg tidligere lavet meget på. men jeg må kunne tage filmen ind og gemme den i et andet format. Kan du huske hvilket format som er mest brugt udover MP4.

Send et svar da opgaven bliver løst føler jeg.
Avatar billede fjorbak Seniormester
20. november 2015 - 10:55 #4
Hej igen

Lige et spørgsmål mere, hvorfor kan man ikke konvertere filmen i VLC den er da ellers gratis, QuickTime 7 Player koster jo hvis man skal gemme.

Derfor hentede jeg VLC, jeg er faktisk blank på dette felt.

mvh
Jan
Avatar billede milter Ekspert
20. november 2015 - 20:26 #5
Før vi går videre skal jeg lige vide, hvor dine overspilninger befinder sig. Hvis de ligger på en harddisk, så kan du prøve metoden med at omdøbe dem.

Hvis de derimod befinder sig på f.eks. DVD'er, kan de ikke omdøbes.

Og har du selv overført videoerne?

Kan VLC ikke afspille dem?
Avatar billede fjorbak Seniormester
21. november 2015 - 09:54 #6
Hej Milte

Det lykkes at få omdøbt med VLC og jeg måtte give efternavnet MPG men nu fik jeg det til at fungere.

Vil du sende mig et svar. Filerne fik jeg overspillet prof i Herlev ved KBH,
Avatar billede milter Ekspert
22. november 2015 - 20:05 #7
Fint. Snup bare selv pointene, ellers tak :-)
Avatar billede fjorbak Seniormester
22. november 2015 - 22:25 #8
ok det er ikke rigtigt