Avatar billede Handsurgeon Nybegynder
19. november 2015 - 21:53 Der er 1 kommentar

parret t-test og brug af hvis funktion

Jeg er spændt på, om der er en der kan hjælpe med en formel hvor der bruges en parret t-test på at sammenligne RA fra en kolonne med før og efter værdier i 2 andre kolonner. I den kolonne hvor der er registreret RA findes også andre med OA registrering.

Til en parret t-test hvor der ikke tages hensyn til RA eller OA har jeg brugt formlen: =T.TEST(Preop!Y$2:Y$144;'Last Followup'!P$2:P$144;2;1)

Nogle af cellerne er tomme i begge kolonnerne.

Når jeg har beregnet Median eller mean, hvis og der er tomme celler ha jeg brugt:
=MEDIAN(HVIS(($H$2:$H$152=Q175)*(Q$2:Q$152<>"");(Q$2:Q$152)))
=MIDDEL.HVISER(Q$2:Q$152;$H$2:$H$152;Q$175)

Hvordan ser formlen med uparret t- test ud hvis jeg vil sammenligne RA med dertil hørende værdier fra 2 andre kolonner? Der er tomme celler i nogle af cellerne.
Avatar billede Handsurgeon Nybegynder
23. november 2015 - 23:35 #1
Jeg prøver med et tal eksempel, hvis det er uforståeligt, hvad jeg spurgte om:

nr  diagnose  vinkel1  vinkel2
1      RA        30      45
2      OA        45      60
3      OA        60      70
4      RA        50      55
5      RA        80      90

Hvordan ser formlen for en parret t-test ud hvor det fx kun beregnes for diagnose RA?