Avatar billede erdo Nybegynder
20. november 2015 - 00:10 Der er 9 kommentarer

HP Laserjet 1010 og Win 10

Har installeret Win 10 og vil have min HP Laserjet 1010 sat op til Win 10.

Har nedtaget min stationære pc der anvendte Vista og her kørte printeren fint.

Når jeg indlæser HPs installations disk, får jeg kort før installation er slut, en fejl meddelelse, der blot fortæller at programmet til printer ikke er installeret og jeg skal prøve lidt senere.

Spørgsmålet kommer nu: er HP Laserjet 1010 kompatibel med Win 10 eller skal jeg købe en ny HP 1102 (jeg kører netværk)?

Mvh
Erdo
Avatar billede poko1 Ekspert
20. november 2015 - 10:43 #1
Har du prøvet at køre Driver i Compabillitrts tilstand ?
20. november 2015 - 10:55 #2
Du kan bruge universal drivere i stedet.

HP har 3 universal drivere:
PCL 5
PCL 6
og non PCL printere.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. november 2015 - 11:36 #3
LaserJet 1010 "døde" med Vista... - jeg kender ikke nogen der fik den til at køre med Windows 7.

Det er en GDI printer - d.v.s. at almindelige PostScript og PCL drivere virker ikke på den - den benytter så at sige sit eget pritnersprog. Og der findes altså heller ikke en universaldriver til "GDI" pritnersproget.

HP´s tabel over kompatibilitet: http://h20564.www2.hp.com/hpsc/doc/public/display?docId=emr_na-c04675396 (1010 har desværre lidt for mange "-")

Så kort og godt, må du finde en PC med Vista eller ældre, for fortsat at få glæde af printeren.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. november 2015 - 15:48 #5
Godt fundet - og det gav jo anledning til selvransagelse.

Printeren kører åbenbart IKKE GDI-printersproget, men "PCL3 GUI".

Det er for en stor dels vedkommende identisk med PCL5, og det er derfor det kan lade sig gøre med PCL5 uni driveren. Men forvent lejlighedsvise fejl i udskrifterne... - specielt ved PDF udskrifter.

Uanset hvad, er det jo et forsøg værd...
20. november 2015 - 16:05 #6
Du kan finde PCL5 og Universal drivere her:
http://h20564.www2.hp.com/hpsc/swd/public/readIndex?sp4ts.oid=4157320

jeg har ikke genfundet den non pcl driver jeg har, men jeg prøver lige at rode lidt mere.

Jeg bruger dem selv, og de virker fint :)
20. november 2015 - 16:06 #7
Der skulle have stået PCL5 og 6 universal drivere i line 1 :)
20. november 2015 - 16:24 #8
Du skal måske bare prøve den der er nr 3 på listen, i mit første link, den der hedder universal driver for windows post script.

en anden mulighed er at starte fra dette link:
http://www8.hp.com/us/en/solutions/business-solutions/printingsolutions/UPD.html?jumpid=af_s73wr2vct6
Men det er de samme drivere.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2015 - 17:37 #9
#5 Ja det er det :-)