Avatar billede hrc Mester
20. november 2015 - 09:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Læse 500Mb data fra et varbinary-felt

Normalt bruger jeg ADO, men det dur ikke her. Jeg har en record med et varbinary(max) felt som en bruger har stoppet 500Mb data i. ADO kan godt gemme den mængde (grrr), men ved læsning løber den tør for ram.

Hvilke andre måder er mulige for at udlæse sådan et felt? Har nogen erfaringer?

Jeg ved godt filestreams er perfekt til det her, men da programmet blev lavet, var filestreams noget værre lort. Nu fungerer det tilsyneladende og jeg lobbyerer også for at vi skifter til det.
Avatar billede Slater Ekspert
20. november 2015 - 09:29 #1
Ikke at det er nogen god løsning, men du kan godt bruge SUBSTRING sql-funktionen på et binært felt, så er det ikke en mulighed at læse dataene i mindre portioner, f.eks. 100 MB ad gangen, og så sætte dem sammen i koden?
Avatar billede hrc Mester
20. november 2015 - 11:20 #2
Kan man det på en varbinary? Det var kreativt tænkt og jeg må prøve det. Indtil videre har jeg ikke alternativer. Jeg har forsøgt at lave udtræksprogrammet i 64-bit, men det er ADO ret ligeglad med; læsegrænsen ligger uændret på ca. 250Mb.

Det er også derfor jeg spørger rundt om alternative tilslutningsteknologier kan løse denne nød.
Avatar billede hrc Mester
20. november 2015 - 11:31 #3
Det kan man sgu (i alt fald i management studio). Det er ikke så elegant (og alligevel kan jeg godt lide den), men det sker ikke så tit. Måske har jeg 2-300 steder ud af en mio. records. Kan sagtens leve med, at måtte loope disse steder.

Så smid et svar

Hvis der er andre forslag, så læg dem endelig.
Avatar billede hrc Mester
20. november 2015 - 11:34 #4
(mit svar var en fejl)
Avatar billede Slater Ekspert
21. november 2015 - 07:49 #5
Jeg har desværre ikke lige bedre løsningsforslag.