Avatar billede zer0c00l Juniormester
20. november 2015 - 09:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

"Video 8" og "EC45 SHG" til digital

Hej Eksperter,

Jeg har brug for noget hardware/software, der kan digitalisere analoge "Video 8" og "EC45 SHG" bånd.

Det er underordnet, om det rippede ender på en DVD eller en harddisk. Begge dele er acceptable.

Jeg har ikke nogle afspillere i forvejen, så der kræves muligvis både afspillere og kabler til PC.

På forhånd tak!
Avatar billede poko1 Ekspert
20. november 2015 - 10:35 #1
Du skal købe en Video  Grabber:
http://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?pv=VG0001A&pn=Logilink&vare=818722&f=edbp
Du skal bruge en afspiller, hvis du ikke har video ud på Kamera eller optager
Og så skal du bruge et program som dette hvor til jeg har lavet en vejledning i PDF
http://gratisupload.dk/f/8uij2kl00r/
Jeg hentede først den Frie udgave men blev så glad for den at jeg købte den!
http://www.magix.com/int/video-easy/detail/
Avatar billede zer0c00l Juniormester
20. november 2015 - 10:46 #2
Hej poko1. Tak for svar. Har du et bud på en afspiller? Gerne en, der både kan afspille Video 8 og EC45 SHG.
Avatar billede poko1 Ekspert
20. november 2015 - 11:10 #3
Jeg bruger en VHS Kassette med indbygget holder til Video 8
Avatar billede eurositi Ekspert
20. november 2015 - 12:00 #5
Den afspiller, du linker til, afspiller IKKE Video8/Hi8, som benyttedes i de fleste videokameraer fra slutningen af 1980'erne og frem til årtusindskiftet.
Den i linket afspiller kun VHS samt formatet VHS-C (eller C-VHS).
Se: https://da.wikipedia.org/wiki/VHS-C
Avatar billede eurositi Ekspert
20. november 2015 - 12:01 #6
... Der findes mig bekendt IKKE afspillere til Video8/Hi8 kamerabånd i almindelig handel. Hvis kameraet er kaput, er du nødt til at få et firma til at overspille indholdet for dig.
Avatar billede zer0c00l Juniormester
20. november 2015 - 12:50 #7
Jamen så er det vel i princippet et nyt kamera, jeg er ude efter? Med det ene fomål at digitalisere mine bånd.
Avatar billede eurositi Ekspert
21. november 2015 - 10:08 #8
En nyttig oplysning:
"All Hi8 equipment can record and play in the legacy Video8 format. The reverse was not usually the case though there were a few late entry Video8 systems that would recognize and play Hi8 recordings."
Kilde: https://en.wikipedia.org/wiki/8_mm_video_format#Hi8

Så hvis jeg var dig, ville jeg anskaffe mig et ret billigt Hi8 kamera, da jeg ikke går ud fra, at det bare skal bruges til afspilning og overførsel af dine gamle bånd... Du må selvfølgelig overveje, om prisen står mål med, hvor meget/lidt det ville koste at få et firma til at gøre det for dig.
Avatar billede zer0c00l Juniormester
25. november 2015 - 08:30 #9
Ja, det må nok blive løsningen. Smid et svar eurositi!
Avatar billede eurositi Ekspert
26. november 2015 - 09:26 #10
Okey dokey.