Avatar billede grzona Ekspert
20. november 2015 - 10:15 Der er 1 kommentar og
4 løsninger

firefox får blæser til at gå amok

Hey.

Jeg har bemærket noget ret underligt ved min computer/browsere.

Hvis jeg bruger Firefox og Chrome og ser DR eller youtube køre blæseren ret tit på min computeren.

Men ser jeg DR eller Youtube med Microsoft Egde siger den stort set intet.

I starten da jeg skiftede til Chrome til DR og Youtube sagde den næsten heller ikke noget, men det begyndte den så efterhånden på.

Hvordan kan browser valg have indvirkning på om hvor meget blæseren køre på min computer????
Avatar billede Blueeyez Mester
20. november 2015 - 11:05 #2
I firefox prøv da under indstillinger -> Avanceret at deaktivere hardwareacceleration

Kører dog ikke Windows, men Linux Ubuntu..
Alternativt, så kan du bruge følgende plugin: Disconnect

Den kan mindske belastningen hjemmeisder laver på ens pc..

Har os NoScript i Firefox, hvilket os kan gavne en del..
Avatar billede milter Ekspert
20. november 2015 - 17:18 #3
Prøv at åbne "Tilpas og kontroller Google Chrome" (øverste højre hjørne) => Flere værktøjer => Jobliste.

Se, om der er processer, som bruger meget CPU.
Avatar billede grzona Ekspert
05. maj 2016 - 16:15 #4
prøvede at køre med Egde. der køre blæseren ikke hele tiden
Avatar billede grzona Ekspert
16. juli 2018 - 08:57 #5
tak for jeres svar. Grafik kortet gik da jeg kom til at vælte den :-D har fået en ny nu ;-)