Avatar billede dkclajen Juniormester
20. november 2015 - 16:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke hente mine data frem.

Hej,

Når jeg opretter en kunde sker der noget underligt, den opretter kunden i min tabel. Men når jeg så på en form skal hente det frem henter den ikke ID med over, den henter kunde kundenavn og bynavn.

Men på to kunder som jeg har oprettet for længe siden kan den godt hente ID med over.

Er der nogen som kan gennemskue hvor jeg har lavet rod i det? Kan det være noget i forbindelse med at gemme kunden eller?
Avatar billede terry Ekspert
20. november 2015 - 18:20 #1
difficult to say what the problem might be but you could start by doing a compact repair. Also, is the data actually in the table?

Is the data in the form from a query containing more than one table, if so check data here and relationships.
Avatar billede dkclajen Juniormester
20. november 2015 - 19:12 #2
Og meget svært at forklare problemet. :)

Dataerne er i min tabel, det har jeg tjekket. Jeg har mit kombinationsfelt som henter (ID, Kundenavn, By) Den viser rent faktisk alle 3 dele.

Laver jeg så en tekstboks som skal vise hvilket ID min form er på alt efter hvad jeg vælger af kunde i mit kombinationsfelt, så viser den tom i de nyoprettet, men viser det korrekte ID for de gamle oprettet.

Mit kombinationsfelt referere direkte til tblKunde.
Avatar billede terry Ekspert
20. november 2015 - 20:08 #3
maybe I could see the dB? I'll have time tomorrow morning.

ekspertenATsanthell.dk
AT = @
Avatar billede dkclajen Juniormester
21. november 2015 - 15:14 #4
Har lige prøvet at sende det til dig nu, du kigger bare på det når tiden er dertil. :)
Avatar billede terry Ekspert
21. november 2015 - 16:17 #5
I need a bit more information so I know where to look and also to provoke the error
Avatar billede terry Ekspert
22. november 2015 - 13:51 #6
OK heres your problem or at least I think it is.

The form has a records source = SELECT tblKunde.Id, tblOlie.OlieSatser
FROM tblKunde INNER JOIN tblOlie ON tblKunde.Id = tblOlie.KundeID;

The INNER join means that for each record in tblKunde ther has to be a related record in tblOlie. You can just copy the SQL into a query to see which records you get, which is only two (those with a related record).

So you have to decide if you should use an INNER join, or change this to an OUTER JOIN  so you always see records from tblkunde even though they have no related record in tblOlie

SELECT tblKunde.Id, tblOlie.OlieSatser
FROM tblKunde LEFT JOIN tblOlie ON tblKunde.Id = tblOlie.KundeID;
Avatar billede dkclajen Juniormester
22. november 2015 - 14:05 #7
Har lige afprøvet det, og det virker delvist. Utroligt at sådan en lille ting kan gøre så meget. :/

Har dog stadig det issues at hvis jeg dobbeltklikker på min combo, så trækker den stadig ikke oplysningerne med over før jeg intaster en relateret linje i tblolie, men tænker næsten at det nemmeste ville være at flytte tblolie!oliesatser op under tblkunde.
Avatar billede terry Ekspert
22. november 2015 - 14:22 #8
Har dog stadig det issues at hvis jeg dobbeltklikker på min combo, så trækker den stadig ikke oplysningerne med over før jeg intaster en relateret linje i tblolie, men tænker næsten at det nemmeste ville være at flytte tblolie!oliesatser op under tblkunde.

Not easy to answer that when I dont have so much understanding on how your dB works.