Avatar billede quarkb Nybegynder
21. november 2015 - 02:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

SQL INPUT med parameters

Hvorfor virker dette ikke?

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=C:\inetpub\wwwSites\sql.uldbjerg.dk\DB\uldbjerg.mdb"
Set Cmd = Server.CreateObject("ADODB.Command")

sql = "INSERT INTO Adresse (Adresse, PostNr, By) VALUES (?,?,?)"

Cmd.Parameters.Append(Cmd.CreateParameter("@Adresse", 200, 1, 50, Request.Querystring("adr")))
Cmd.Parameters.Append(Cmd.CreateParameter("@PostNr", 3, 1, 50, Request.Querystring("postnr")))
Cmd.Parameters.Append(Cmd.CreateParameter("@By", 200, 1, 50, Request.Querystring("by")))

conn.Execute sql,recaffected

conn.close

JEg får denne fejl:
Microsoft JET Database Engine error '80040e14'

Syntax error in INSERT INTO statement.

/insert.asp, line 23

Line 23 =  conn.Execute sql,recaffected
Avatar billede arne_v Ekspert
21. november 2015 - 02:36 #1
BY er et reserveret ord i SQL.

Proev:

sql = "INSERT INTO Adresse (Adresse, PostNr, [By]) VALUES (?,?,?)"
Avatar billede arne_v Ekspert
21. november 2015 - 02:36 #2
eller bedre omdoeb det felt!!
Avatar billede quarkb Nybegynder
21. november 2015 - 10:42 #3
Jeg har ændret feltet By til City, men uden held, dog kan jeg få dette til at virke:

sAdresse = "Adresse"
sPostNr = "1234"
sCity = "By navn"

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=C:\inetpub\wwwSites\sql.uldbjerg.dk\DB\uldbjerg.mdb"
Set Cmd = Server.CreateObject("ADODB.Command")

sql = "INSERT INTO Adresse (Adresse, PostNr, City) VALUES ('" & sAdresse & "', '" & sPostNr & "', '" & sCity & "')"

conn.Execute sql

conn.close

Men dette:

sAdresse = "Adresse"
sPostNr = "1234"
sCity = "By navn"

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=C:\inetpub\wwwSites\sql.uldbjerg.dk\DB\uldbjerg.mdb"
Set Cmd = Server.CreateObject("ADODB.Command")

sql = "INSERT INTO Adresse (Adresse, PostNr, City) VALUES (?,?,?)"

Cmd.Parameters.Append(Cmd.CreateParameter("@Adresse", 200, 1, 50, sAdresse))
Cmd.Parameters.Append(Cmd.CreateParameter("@PostNr", 3, 1, 50, sPostNr))
Cmd.Parameters.Append(Cmd.CreateParameter("@City", 200, 1, 50, sCity))

conn.Execute sql

conn.close

giver fejlen:

No value given for one or more required parameters.
/insert.asp, line 26

Line 26 = conn.Execute sql
Avatar billede arne_v Ekspert
21. november 2015 - 15:01 #4
conn.Execute sql

skal vel vaere:

Cmd.CommandText = sql
Cmd.Execute
Avatar billede quarkb Nybegynder
21. november 2015 - 16:42 #5
Takker, men det ser ikke ud til at virker helt som det skal, får nu denne fejl:
The connection cannot be used to perform this operation. It is either closed or invalid in this context.

line = Cmd.Execute

conn.Execute sql er udskiftet med:
Cmd.CommandText = sql
Cmd.Execute

Så de hele nu ser sådan ud:
<%
sAdresse = "Adresse"
sPostNr = "1234"
sCity = "By navn"

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=C:\inetpub\wwwSites\DB\database.mdb"
Set Cmd = Server.CreateObject("ADODB.Command")

sql = "INSERT INTO Adresse (Adresse, PostNr, City) VALUES (?,?,?)"

Cmd.Parameters.Append(Cmd.CreateParameter("@Adresse", 200, 1, 50, sAdresse))
Cmd.Parameters.Append(Cmd.CreateParameter("@PostNr", 3, 1, 50, sPostNr))
Cmd.Parameters.Append(Cmd.CreateParameter("@City", 200, 1, 50, sCity))

Cmd.CommandText = sql
Cmd.Execute

conn.close
%>
Avatar billede arne_v Ekspert
21. november 2015 - 16:56 #6
cmd.ActiveConnection = conn
Cmd.CommandText = sql
Cmd.Execute
Avatar billede quarkb Nybegynder
21. november 2015 - 17:18 #7
Perfekt takker, lav et svar og point er dine.

o:)
Avatar billede arne_v Ekspert
21. november 2015 - 17:22 #8
svar