Avatar billede sevinding Juniormester
21. november 2015 - 08:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Not Like

Hej.
Jeg har en database hvor jeg vil udskrive noget. Problemet er, at jeg ikke kan lure hvordan jeg udelader: Brussel% som i nedenstående script:

<?php

$res = mysql_query("SELECT * FROM races WHERE prorace = 'Pro-A' AND racename NOT LIKE 'Brussel%' GROUP BY racetype ORDER BY racetype ASC");

      $i = 1;
        while($r = mysql_fetch_array($res)) {

        echo "<table width='100%' border='0' cellspacing='3' cellpadding='2'><tr>";
        echo "<td width='5%' align='left' valign='top'>" . $i++ . " </td>";
        echo "<td align='left' valign='top'><a href='http://www.tourfacts.dk/freddy/raceaar1.php?prorace=Pro-A&racetype=$r[racetype]'&racename NOT LIKE 'Brussel%' class='link2'>$r[racetype]</a></td>";

        echo "</tr></table>";
}
        $number = 0;
?>

Der er nok en løsning lige foran, men næsen dækker vist for den.
Skulle der være en barmhjertig sjæl derude?
Avatar billede esmic Nybegynder
21. november 2015 - 18:57 #1
hvad siger

echo ($res);

?
Avatar billede esmic Nybegynder
21. november 2015 - 19:13 #2
Der er 2 ting i denne opgave tror jeg

1) Query du det rigtige data?

Hvis ja

2) Skriv et while loop der pumper din data ud

mvh esmic
Avatar billede sevinding Juniormester
23. november 2015 - 05:19 #3
Hej esmic.
Tak for responsen.
Jeg fandt ud af, at jeg manglede at medtage data på modtagesiden.
Men send et svar, og pointene er dine.
Avatar billede sevinding Juniormester
06. december 2015 - 04:24 #4
selv