Avatar billede cali1 Mester
21. november 2015 - 16:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

F11 gråt felt springe word 2013.

Hej jeg kunne engang i det gamle word lave grå felter som jeg kunne springe mellem via F11 - men det kan jeg ikke finde ud af i mit nuværende word 2013 - hvordan gør man??

På forhånd tak for hjælpen.

Tak.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
21. november 2015 - 17:15 #1
F11 er standardgenvej til at gå til et felt af en hvilken som helst type. Der findes mange typer felter.

Det har givetvis været formularfelter (brugt som pladsholdere) eller MacroButton-felter, der har været tale om.

Indsætte formularfelter:
Fanen Udvikler > gruppen Kontrolelementer > Ældre funktioner (nederst til højre i gruppen) > Under "Ældre formularer", klik på "Tekstfelt" (første ikon).

MacroButton-felter: Se f.eks. http://word.mvps.org/FAQs/tblsfldsfms/usingmacrobutton.htm

For at få vist fanen Udvikler:
Se http://www.wordaddins.com/support/how-to-show-the-developer-tab/
Med danske betegnelser:
Filer > Indstillinger > Tilpas båndet > Hovedfaner > Udvikler.
Avatar billede cali1 Mester
21. november 2015 - 18:37 #2
Tak det ser yderst kvalificeret ud - hvordan ændrer jeg teksten fra "fortext" til "dentekstjegforetrækker" i feltet.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
21. november 2015 - 19:42 #3
Der står nok "FORMTEXT" (typen af felt) og ikke "fortext".
Når du ser { FORMTEXT } er det fordi, der er vist feltkoder. Tast Alt+F9 for at skifte mellem feltkoder og feltresultater.

Standardindhold i et FORMTEXT-felt er 5 hårde mellemrum (ser ud som gradtegn, når formateringsmærker er vist). Du kan ændre til en anden tekst: Dobbeltklik i feltet for at åbne dialogboksen "Indstillinger for tekstfelt" eller klik i feltet og klik "Egenskaber" på fanen Udvikler (også i gruppen "Kontrolelementer"). Skriv den ønskede tekst i feltet "Standardtekst" og klik OK.
Avatar billede cali1 Mester
22. november 2015 - 11:41 #4
Tak lene-fredborg, tror det var det svar jeg ønskede. Jeg accepterer tidl svarmulighed.