Avatar billede minisdk_2 Nybegynder
22. november 2015 - 23:24 Der er 7 kommentarer

Fremhæv difference mellem 2 celler

Kan man lave en formel som giver en celle en farve såfremt differencen mellem 2 celler er noget specifikt.

F.eks. Hvis celle B2=1288 og celle B3=1300, så vil jeg gerne have celle B3 bliver rød fordi differencen er over 10.

PFT Michael
23. november 2015 - 09:16 #1
Betinget formatering:

Marker celle B3
På fanen Startside vælges: Betinget formatering -> Administrer regler...
Vælg: Ny regel, Brug en formel til at bestemme, hvilke celler der skal formateres
Indtast denne formel: =ELLER(B2-B3>100;B3-B2>100)
Klik på Formater-knappen, og vælg formatering
Klik OK 2 gange
Avatar billede ebea Ekspert
23. november 2015 - 10:25 #2
I tilfældet her, indsæt formlen her i B3 =SUM(B3-B2)
Marker derefter B3
Vælg "Betinget formatering" oppe i Menu fanerne
Vælg "Fremhæv celleregler"
Vælg "Større end"
Og i menuen som kommer frem, sætter du tallet til f.eks. 10 (dette kan du ændre til det du skal bruge)
Der er allerede valgt Rød fyldfarve
Klik på OK

Du kan ændre på formateringen med "Større end" og "Mindre end" og difference tallet som du har behov for, i Formaterings menuen.
23. november 2015 - 11:35 #3
ebea: Har du læst spørgsmålet?

Det er differencen mellem B2 og B3, der skal danne grundlag for formateringen.

Hvorfor bruger du SUM() i denne:
=SUM(B3-B2)
der er jo ikke noget at summere?
Burde hedde:
=B3-B2
23. november 2015 - 11:36 #4
Korrektion!
Jeg ser at jeg har fået et par nuller for meget med.

=ELLER(B2-B3>10;B3-B2>10)
Avatar billede ebea Ekspert
23. november 2015 - 11:56 #5
@Erikjuul! Ja, jeg har læst det!
Det gir' jo samme resultat.

Og jeg regnede med, at han ville have tallet af resultatet (med farve), og ikke kun SAND eller FALSK
Avatar billede minisdk_2 Nybegynder
23. november 2015 - 17:06 #6
Tak Erik, det virker perfekt!
24. november 2015 - 13:02 #7
OK - du får et svar så du kan lukke spørgsmålet.