Avatar billede SalleShehzada Nybegynder
23. november 2015 - 10:56 Der er 8 kommentarer

Højreklik viser mærkelig menu - Windows 8.1

Hej alle eksperter.

Jeg har en super pc, som altid har virket helt perfekt - indtil nu.

Jeg har Windows 8.1 (64-bit), og hver gang jeg højreklikker på et element, fx. en mappe eller fil og trykker egenskaber, så kommer der et nyt vindue op (som altid), men dette vindue er helt småt og har en lille og utydelig skrifttype og -størrelse.

Jeg har prøvet at ændre skalering, både for hele systemet og enkelte processer, samt skrifttype er også blevet ændret.

Hvis jeg kan upload et billede, så gør jeg det, men ellers, har i nogle bud eller oplevet det samme?
Avatar billede SalleShehzada Nybegynder
23. november 2015 - 11:00 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2015 - 16:59 #2
Hej og velkommen til.

Du er nødt til at tage et skærmskud af problemet og uploade det, evt til gratis upload så vi kan se det.

#1 Vi kan af gode grunde jo ikke se hvad du har der, da vi ikke har adgang til computeren.

Har problemet været der længe?
Hvis ikke, har du prøvet at gendanne systemet tilbage til da det virkede rigtigt?
Avatar billede SalleShehzada Nybegynder
23. november 2015 - 17:14 #3
Det har været der længe, men efter jeg selv har prøvet at slås med det, så kommer jeg herinde. Jeg vidte ikke, hvordan jeg skulle upload her, men her er et link: http://imgur.com/S7cbkNN
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2015 - 17:59 #4
Hvis du går i kontrolpanelet og vælger personlige indstillinger og går i skærm.
Er indstillingen på alle elementer sat til 100%
Hvis den er prøv at justere den til 125%

Du skal lige logge af og på før det ændrer sig.

Løste det dit problem?
Avatar billede brasso Forsker
24. november 2015 - 08:23 #5
På billedet vises "Egenskaber" for det element du højreklikker på.
Normalt vil der komme en menu med forskellige valgmuligheder, hvor "Egenskaber" er den nederste mulighed. Det virker som om at du springer direkte ind i "Egenskaber".
Her er lidt om hvordan man ændrer indholdet i højre klik menuen:
http://vlaurie.com/right-click/customize-context-menu.html
Men jeg forstår ikke at du ryger direkte ind på "Egenskaber".
Avatar billede brasso Forsker
24. november 2015 - 08:24 #6
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2015 - 16:06 #7
#5 Han skriver i indledningen han vælger egenskaber og boksen der så fremkommer er mindre end den plejer at være. Sådan opfatter jeg spørgsmålet.
Avatar billede brasso Forsker
24. november 2015 - 18:45 #8
#7 Det har du da fuldkommen ret i. UPS.