Avatar billede wildfly Praktikant
23. november 2015 - 15:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

rsyslog - skal kun sende til rsyslog-server

Jeg har en rsyslog-server til at tage imod alle logs fra ca. 20 servere.

Dette fungerer fint og pålideligt og nu vil jeg gerne have de mange servere til at lade være med, at skrive logfiler lokalt og kun sende over netværket.

Hvordan får man rsyslog til, at lade være med at skrive lokalt og kun sende til rsyslog-serveren?

Mvh.
Avatar billede lassebm Nybegynder
23. november 2015 - 16:06 #1
Uden at svare på dit spørgsmål.

Men hvis den centrale syslog server dør, eller du skal have den nede i 5-10 min, måske mere i forbindelse med alm. vedligeholdelse, så har du INGEN logs ?

Så ville jeg hellere forslå at du kun gemmer logs i 7 dage f.eks, eller mindre hvis du mener du kan undvære dem? :)
Avatar billede wildfly Praktikant
23. november 2015 - 16:21 #2
Det var egentlig kun pga. performance, og helt undgå skrivning til disk.

Ja, det er en risiko jeg tager. Måske laver jeg løsningen redundant.

Mvh.
Avatar billede wildfly Praktikant
23. november 2015 - 16:59 #3
Ahh, fjernede en conf fil i /etc/rsyslog.d/ mappen.

Således alt går til @@XXX.XXX.XXX.XXX:514

Lasse, vil du have point?
Avatar billede wildfly Praktikant
22. marts 2016 - 17:42 #4
*