Avatar billede Henrik_B Praktikant
23. november 2015 - 19:24 Der er 5 kommentarer

Windows 10 Enterprise Technical Preview, der er løbet ud.

Hejsa.

En bekendt af mig har bedt mig om at hjælpe. Det drejer sig om at vedkommende har en PC installeret med Windows 10 Enterprise Technical Preview, som er løbet ud. Jeg har forsøgt at sætte BIOS-tiden tilbage som anbefalet på nettet. Derved har jeg kunne logge på PC'en, men hvordan får jeg den til at installere en gyldig version af Windows 10. Det behøver ikke at være Enterprise-versionen, Home-versionen er fin nok.

Desværre kan vi ikke få fat i den person, der oprindelig har installeret Windows 10, så den mulighed er der ikke. Jeg ved derfor heller ikke om det er en clean install af Win 10, eller om den er installeret ovenpå Win 7/8.1.

Hvad kan jeg gøre, for at komme videre ?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2015 - 19:44 #1
Har i set på computeren om der er en label der viser hvilket system den oprindelig kom med?
Hvis ikke der er en label, er det sikkert en Windows 8 eller 8.1 den er født med.
Hvad hedder computeren?
Avatar billede poko1 Ekspert
23. november 2015 - 20:06 #2
Hent denne PDF vejledning der er link til både 32 og 64 bit
http://gratisupload.dk/f/8ssj4bgmb9/
Avatar billede Henrik_B Praktikant
23. november 2015 - 20:24 #3
Oprindeligt er det en Vista, der har ligget på maskinen.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2015 - 21:33 #4
#3 Ok. Den kan vi ikke bruge til noget
Prøv at se på denne video, og start ca 40 sekunder inde, da det der er foran om ikke er noget du skal tænke på.

https://www.youtube.com/watch?v=HXrT1iLdgXo&index=1&list=PLAXJhJYal0h0KNHSD-qlmSnst3-tAbGG8

Har du mulighed for at vende tilbage til noget der (Windows 8 eller Vindows 7)

Hvis der ikke er noget at så vil jeg mene du skal finde enten en Windows 7 eller 8 at starte på.
Mig bekendt kan man lave en clean install af Win 10 fra en tecnical prewiev, da den har sin egen licenskode der er forskellig fra den man opgraderer med.

Så jeg håber du kan bruge video til at komme videre fra.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2015 - 21:35 #5
Men jeg er slet ikke sikker på at denne mulighed er til stede. Jeg har ikke afprøvet det.