Avatar billede odsgaard Praktikant
23. november 2015 - 20:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Excel - billeder bliver trykket

Hej eksperter

Jeg har et lille problem:

Jeg har lavet et regneark og indsat to billeder (runde). Billederne ser fine ud i excel, men når jeg udskriver dem - eller laver en pdf fil af arket, så bliver begge billederne trykket sammen, så det er ovale i stedet for.

Hvad skyldes det - og hvordan kan jeg ændre det?

På forhånd tak
Brian
Avatar billede ebea Ekspert
25. november 2015 - 15:41 #1
Det er et gammelt "kendt" problem i Excel, som der endnu ikke er kommet nogen løsning på. Og problemet er som du beskriver det, at billedet ændrer sig i højden, men ikke i bredden.

Men en mulighed er at du kan skalere billedet (i Excel) til 110% i højden, og lader det være uændret i bredden.
Avatar billede odsgaard Praktikant
07. december 2015 - 09:23 #2
Hej ebea

Tak for dit svar - jeg tror det lykkedes at lave en lille hotfix, der løste problemet.

Smider du et svar, så jeg kan lukke spørgsmålet?

Hilsen
Brian
Avatar billede ebea Ekspert
07. december 2015 - 09:44 #3
Ok ;-)