Avatar billede Christionjes Praktikant
24. november 2015 - 12:35 Der er 11 kommentarer

Fejl i installation af Windows 10

Hej :-)
Jeg har en Asus bærbar som jeg har formateret og vil så lave en helt ny installation af Windows 10 derpå.
Jeg installere via en USB pind, så jeg starter bærbareop og går indi bios'en. Her vælger jeg så boot fra USB.
Det kommer godt nok igang, men er helt uhyggelig langsom. Installationen af Windows 10 går dog igang men til sidst får jeg fejlen " Kan ikke angive offline landområder".
Jeg har så læst at de kan skyldes fejl i ram eller hdd. Men jeg har prøvet at starter op med ubuntu på en USB pind og lave test af ram og hdd, og der kommer der ingen fejl?
Windows 10 er hentet officielt fra Windows hjemmeside
Hvad kan det skyldes?
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2015 - 13:52 #1
Første gang du installere w10, skal det være en opgradering.
Det kan du gøre, direkte fra windows med en opgraderings fil fra Microsoft. Du får så mulighed for at vælge, hvad du vil gemme fra din nuværende windows . Alt, noget eller intet.
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2015 - 13:58 #2
NB. Du har et par meget gamle spørgsmål, som du absolut bør lukke.
Du har oven i købet fået påmindelse fra en spørger.
Havde jeg set det først, havde jeg ikke deltaget i dit spørgsmål.
Avatar billede poko1 Ekspert
24. november 2015 - 14:27 #3
Jeg har en Asus bærbar! Det har jeg også! Og hvis jeg havde brug for hjælp havde jeg også fortalt hvilken model.
Avatar billede Christionjes Praktikant
24. november 2015 - 14:36 #4
Det er jeg ked af, er nok ikke helt inde i hvordan det fungere med at lukke spørgsmål.
Det har ikke været min mening at gøre noget forkert
Avatar billede Christionjes Praktikant
24. november 2015 - 14:39 #5
Det er en Asus N61J, undskyld jeg glemte det. Det ikke altid nemt at få alle detaljer med.
Det skal så også siges at jeg også har prøvet og installere Windows 7 og ubuntu på den, men det kan den heller ikke. Den kommer aldrig videre i installations processen
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2015 - 16:05 #6
Lukke et spørgsmål er enkelt nok.
Hvis du har fået hjælp, eller finder, at nogen har gjort meget for at hjælpe dig, beder du den eller dem, om at lægge et svar.
Har du ingen hjælp fået, lægger du bare selv et svar.
Så kommer der en box hvor du kan acceptere svaret, det er det hele.
Avatar billede Johnnsen Novice
24. november 2015 - 17:43 #7
Da jeg opgraderede win7 til windows 10 virkede mit lydkort efterfølgende ikke. Jeg brugte jeg ved ikke hvor mange timer på at finde ud af problemet, og ved at søge i Google - kunne jeg se at mange havde det samme problem.

Min computer var en Asus - og jeg endte med at give op, og satte styresystemet tilbage til Win7 igen.

Andre der har oplevet dette, og rent faktisk fandt løsningen?

(sorry for hijacking af tråden) tænkte det måske var relevant for andre.

Mvh,

John
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2015 - 18:07 #8
Jeg har opgraderet til en w10 på en reserve HDD og på min bærbare Asus.
Begge installationer gik galt. På min stationære frøs w10 på forskellige tidspunkter, og på min bærbare skulle der rettet i boot ved hver opstart.
Jeg har så senere installeret via linket #1 og valgt "Gem intet" og da gik det godt.
Det er mit indtryk, at rigtig mange får problemer med opgradering til w10.
Men er det ikke forventeligt? Mange kommer fra w7 eller fra w8 til w8.1 og derfra til w10. Og med computeren fyldt med alskens apps er der rige muligheder for koks.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2015 - 18:10 #9
@Johnnsen
Dit icon minder mig om goe´gamle haverslev :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
24. november 2015 - 18:11 #10
Prøv om det hjælper at installere på en Uallokeret disk
Avatar billede poko1 Ekspert
24. november 2015 - 18:13 #11
@Johnnsen  Hvilken Model?