Avatar billede runepuch Nybegynder
24. november 2015 - 12:39 Der er 6 kommentarer

Intel® Pentium® 3556U vs Intel Core i5-5200U hd5500

Intel® Pentium® 3556U med en Geforce 920M, er det en opsætning der ville kunne spille nogen former for spil? Fremfor hvis jeg valgte en Intel Core i5-5200U hd5500. Hvilken vil være bedst at investere i?. Jeg er nervøs for Intel® Pentium® 3556U er for lille.
Avatar billede Slater Ekspert
24. november 2015 - 12:52 #1
Du er nok nødt til at fortælle lidt om, hvilke spil du forventer at kunne køre.

3556U (dual core 1,7 GHz) er ret lille i dag, ja, men CPU'en er ikke så vigtig i spil. Det langt større problem er, at begge de nævnte grafikkort er elendige. Ingen af dem er i stand til at køre noget der ligner moderne, store spil tilfredsstillende, alene af den grund.
Avatar billede runepuch Nybegynder
24. november 2015 - 13:07 #2
okay jeg kunne bare godt tænke mig at se om jeg kunne få svar på hvorfor en der yder best af en 3556U (dual core 1,7 GHz med et 920m 2gb eller hd 5500 med Core i5-5200U.  der må da være lidt forskel . det var bare vis jeg skulle køre spil i 1080p på min sansung skærm ville det så ikke være best med et 920m ?
Avatar billede runepuch Nybegynder
24. november 2015 - 13:11 #3
vi snakker need for speed most wanted og team fortress 2 og sådn
Avatar billede runepuch Nybegynder
24. november 2015 - 13:23 #4
på youtube er der en der spiller farcay4 på médium seting
med en i3 5010
og et gt 920m
på 1366-768

og NFS Rivals på low og på 1366-768
ser ud som den okay det okay fint
ville jeg kunne gøre det samme med den 3556U (dual core 1,7 GHz ?
Avatar billede Slater Ekspert
24. november 2015 - 14:30 #5
Han får 17 fps på det højeste i Far Cry 4. Det er ikke på nogen måde acceptabelt at spille.

Men din CPU betyder mindre end GPU'en i spil. Som tommelfingerregel får du bedre ydelse ud af et godt grafikkort og en dårlig CPU end omvendt. Men hvad du præcist vil få i dette tilfælde, er ikke til at svare præcist på. Det afhænger af meget.

Jeg er dog stadig af den faste overbevisning, at begge de computere er ubrugelige til moderne 3D spil.
Avatar billede kurtba Ekspert
24. november 2015 - 23:07 #6
Det er vist nærmest umuligt at svare på, da forskellige spil stiller forskellige krav, således at generelt er det grafikkortet, som der kræves meget af, men andre har det ikke så stor betydning.
En god cpu kan ikke levere det, som et dårligt grafikkort mangler og modsat kan et godt grafikkort ikke levere det, som en dårligere cpu leverer.
Hvis du ser på benchmark af de 2 cpu.er, vil du opdage, at
i5-5200U har en passmark på 3545, mens 3556U har på 1758. Som du måske kan gætte er højeste tal bedst.
Ser man på deres rank har 3556U 1100 og I5-5200u har 595, men her er lavest tal bedst.
Så dobbelt op til I5.
I alt andet end spil vil det typisk også være cpu man har mest glæde af, og hvor grafikkortet så vil være noget sekundært.