Avatar billede per2edb Praktikant
24. november 2015 - 14:12 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvordan undgås det der tilgås enkelt Click først ved et DblClick

Hej kan i hjælpe
Jeg har en Click event med et hop til en anden form
Herudover en DblClick event til en anden form

Hvordan undgår jeg der tilgås enkelt Clicket først ved et DblClick ???

Private Sub Form_Click()
......
.

Private Sub Form_DblClick(Cancel As Integer)
.....
.
Avatar billede terry Ekspert
24. november 2015 - 14:32 #1
Hvordan undgår jeg der tilgås enkelt Clicket først ved et DblClick ???

Not sure what your asking for.

If you dont want to do anything on the click event but on double click event then I would have thought it possible to just move the code to the dblclick event.
Avatar billede terry Ekspert
24. november 2015 - 14:32 #2
but maybe I'm missing something
Avatar billede per2edb Praktikant
24. november 2015 - 16:37 #3
Hej

Nej du misforstår

Jeg har et dataark hvor jeg kan vælge at enkel eller dobbel klike på en linie. I de tilhørende klik eventer ligger der forskellige koder.
Men dette har intet med sagen at gøre.

Generelt kan problemet specificeres således:

Hvis man har både enkelt og dobbelklik og man dobbeltklikker hvordan kan man så i enkeltklik eventen registrere det er et dobbeklik så man kan springe over koder lagt her der KUN skal aktiveres ved enkeltklikket.
Avatar billede terry Ekspert
24. november 2015 - 17:40 #4
?
Still dont understand what you mean, try reading what you have written

"Hvis man har både enkelt og dobbelklik og man dobbeltklikker hvordan kan man så i enkeltklik eventen registrere det er et dobbeklik så man kan springe over koder lagt her der KUN skal aktiveres ved enkeltklikket."
Avatar billede terry Ekspert
24. november 2015 - 17:44 #5
But I'll try and guess what your trying to say.

Private Sub Form_Click()

  DoThis1

End Sub

Private Sub Form_DblClick(Cancel As Integer)

  DoThis1
  DoThisAlso

End Sub

Private Function DoThis1()

'DoSomethingHere

End Sub

Private Function DoThisAlso()

  'DoSomethingElseHere
End Sub
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2015 - 17:55 #6
Maaske kan du indsaette en pause paa enkeltklik eventen og have begge events  arbejde med globale variabler og paa den maade skabe en logik som kan bestemme hvilken skal executes. Noget i retning af foerste klik saetter en variabel til 1 og venter et sekund, hvis det stadig er 1 saa execute kode. Dobbeltklik saetter variablen til 0 og execute kode.
Avatar billede per2edb Praktikant
24. november 2015 - 19:30 #7
Hej Spg

Ja det er en umiddelbar løsning
Den ser man også flere steder når man googler.
Men løsning med en timer er noget "kludeprogramering" da programmet bliver afhængig af hardwaren

Det er derfor jeg søger en ren softwareløsning
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2015 - 19:35 #8
Held og Lykke!~)
Avatar billede terry Ekspert
24. november 2015 - 20:15 #9
how about commenting my suggestion
Avatar billede terry Ekspert
24. november 2015 - 20:16 #10
because I still havent understood exactly what you want.
Avatar billede per2edb Praktikant
24. november 2015 - 20:59 #11
Du skal læse spg´s svar.
Herudfra kan du se problemstillingen.
En timer løser problemet som spg også viser, men løsningen er ikke optimal men sikkert den eneste

Jeg rette dine koder:

Private Sub Form_Click()

  DoThis1

End Sub

Private Sub Form_DblClick(Cancel As Integer)

  DoThat

End Sub

Private Function DoThis1()

'DoSomethingHere

End Sub

Private Function DoThat()

  'DoSomethingElseHere
End Sub
Avatar billede terry Ekspert
25. november 2015 - 08:32 #12
So what your saying is that you want to avoid a single click event if you double click.

Well as spg says you could use a timer, but I'd go for a solution where you dont have code in both the single and double click events of the same control.

IE look at your UI logic.
Avatar billede per2edb Praktikant
05. januar 2016 - 09:30 #13
afslutted
Avatar billede per2edb Praktikant
05. januar 2016 - 09:30 #14
afsluttet
Avatar billede per2edb Praktikant
05. januar 2016 - 09:31 #15
afsluttet