Avatar billede 1Dorte Guru
24. november 2015 - 14:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Bedre WiFi signal

Jeg har trådløst internet i hele stuehuset. Kan jeg forbedre mit WiFi, så jeg også kan få trådløst internet i værkstedet?

Værkstedet er ca. 20-25 meter væk.

Jeg har en alm. TDC router.

Hilsen
Dorte
Avatar billede Blueeyez Mester
24. november 2015 - 20:33 #1
Der er jo mulighed for intenret via strøm kabler, men sandsynligheden for at værkstedet har stik kontakter der os bruges i huset er vel ikke ret stor?

Ellers er der WIFI extenders, men jeg må erkende jeg ikke ved hvor meget du får ud af det... og du skal jo nok have 2 stk for at være sikker på der overhovedet vil være signal..
Bedste er nok at bruge 2.4 Ghz, da det mig bekendt er den der har længst rækkevidde..

Netgear WN2500RP skulle have ret god rækkevidde.. Har selv en :)

At trække lan kabel er risikabelt, da lan kabler ikke er lavet til at være udenfor og slet ikke i danske vilkår.. Så det vil blive en omfattende affære at få lagt kabler i jorden hvis det endeligt er..
Avatar billede 1Dorte Guru
24. november 2015 - 21:31 #2
Jeg er ikke villig til at grave kabler i jorden. Og værkstedet har ikke telefonstik, kun almindelig stikkontakter/kraftstik.

Du skriver, at jeg skal have 2. Det er vel, fordi jeg skal have en i stuehuset og en i værkstedet?

Tak for dit forslag med Netgear WN2500RP. Jeg prøver at spørge i (net)butikken, hvor jeg køber den.

Hvis du lægger et svar, får du point.
Avatar billede kurtba Ekspert
24. november 2015 - 22:53 #3
Hvis man bruger en extender skal man som udgangspunkt kun bruge en.
Om den så kan  fange noget signal og forstærke på den afstand kan næsten kun komme an på en prøve. Sidder routeren, så der er direkte sigt mod udhuset, eller sidder den i modsatte ende af huset osv.
Trådløst er meget afhængig af hvad der er af vægge og indhold i væggene mellem router og extender.
Hvis man er heldig og kan bruge elnettet, skal man have et sæt af extendere, således at en plugges i ved siden af routeren og den anden i udhuset.
Absolut den bedste løsning hvis kontakterne sidder på samme kredsløb.
Avatar billede Blueeyez Mester
25. november 2015 - 19:46 #4
Min erfaring med WN2500RP er at den er meget kraftig.. Grundet 2 er fordi jeg tvivler på den du har fra TDC kan yde nær så godt.. Hvis du kan bruge kabel mellem dem i huset, så undgår du en forringelse..

Det er skam os stikkontakter jeg tænker på.
Man kan købe nogle adaptere, men kravet mig bekendt er at de skal være på den samme linje eller afdeling.. De må ikke være på hver sin sikring i el skabet så at sige.. (Det er min opfattelse).. Det er nok den bedste løsning hvis muligt, da WIFI kan påvirkes, men jeg er ret sikker på den nævnte extender godt kan klare distancen hvis forbindelsen er mellem de 2.. Du kan self prøve med 1 først og se om den kan fange din TDC boks..

Du får os lige et svar herfra. Jeg overvåger dog lige tråden indtil du giver en update på projektet ;9
Avatar billede 1Dorte Guru
26. november 2015 - 10:36 #5
TDC routeren sidder i "den forkerte side af stuehuset".
Stuehuset og værkstedet er på hver sin eltavle.

WIFI internettet skal bruges til noget musik - hvis det altså kan lade sig gøre. Det bliver jeg nok klogere på efter et besøg i HIFI klubben. Jeg vender tilbage.

Tak for kommentarerne.
Avatar billede Blueeyez Mester
26. november 2015 - 10:49 #6
Så vil det nok være 2 wifi extendere der skal til.. Kan ikke lige se en anden løsning, men husk når du sætter det op.

2.4 Ghz med -N og på 20 Mhz har bedre rækkevidde.
Medmindre der er mange andre wifi hvor det kan konflikte med.

Bare husk at sig de skal have god rækkevidde og ikke nødvendigvis 5 Ghz wifi og max -n teknologi.. (Der er ac, men jeg mindes ikke at dets rækkevidde er bedre, da det kører på 5 Ghz)..
Avatar billede 1Dorte Guru
28. november 2015 - 11:06 #7
Jeg har nu købt en lille musikboks til stuehuset. Det skal lige afprøves først, før jeg gør noget ved værkstedet. Så desværre kan jeg ikke give dig feed back lige nu, tidligst til februar.
For mig var det vigtige lige nu at vide, OM jeg kan få wifi i værkstedet. Og det har jeg fået et rimeligt godt svar på. TAK
Avatar billede Blueeyez Mester
28. november 2015 - 19:35 #8
Helt iorden :)
Så afmelder jeg overvågning ;)