Avatar billede Slettet bruger
24. november 2015 - 21:43 Der er 28 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke hente opdateringer

Jeg skal hente 203 Microsoft opdateringer til en computer (genopsætning...). Men det fungere ikke. Windows Update har forløbig stået og kørt i omkring en time, uden der er hentet en eneste.

"Henter 203 opdateringer (0 KB i alt, 0 & fuldført"

Forstår intet ...
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2015 - 22:07 #1
Har kørt fejlfindingsværktøj til Windows Update.

Fundne problemer:

Service registration is missing or corrupt --- Ikke løst

Windows Update-fejl 0x80070057(2015-11-24-T-09_51_32)
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2015 - 22:08 #2
Hvad gør jeg?
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2015 - 22:27 #3
Nej, tænkte nok det var uløseligt. Viekelig noget snot jeg ikke kan hente og installere lortet ... :(
Avatar billede kurtba Ekspert
24. november 2015 - 22:40 #4
Du starter med at skrive hvilken version af windows du bruger, for de er jo efterhånden vidt forskellige.
Men prøv evt. med windows update troubleshooter.
Er det tilfældigvis win 7 kan du finde den her
http://windows.microsoft.com/en-ph/windows7/open-the-windows-update-troubleshooter

Hvis den ikke hjælper kan du prøve dette trick, som jeg selv har haft held med at bruge et par gange, hvor jeg skulle hjælpe nogen med problemet.

I kør feltet skriv
services.msc
Så kommer du ind i windows tjenester.
Find Windows update på listen. Højreklik på den og vælg at stoppe tjenesten.
Åben Stifinder og gå til
Windows/Softwaredistribution/Datastore/
slet de filer og mapper, som ligger der. Der ligger normalt en mappe og en fil.
Gå tilbage til windows tjenester og højreklik igen på windows update og start tjenesten igen.
Genstart computeren og se, om ikke det virker nu.
Sluttelig er du for utålmodig. Hvis der ligger 203 opdateringer på samme tid, så kan det faktisk tage timer fra du sætter til at søge efter opdateringer, før man kan se, at der sker noget.
Sålænge den ikke fejler så prøv at have tålmodighed og lad den evt køre 4-6 timer, inden du opgiver.
Når den så går i gang med at hente og opdatere, kan der også godt gå mere end en time, inden den viser fremskridt.
Til gengæld går det så lige pludselig meget hurtigt.
Det med at vise hvor langt en proces er samt hvor lang tid man skal forvente den varer har Microsoft aldrig været god til. Faktisk er det de skriver typisk mere forvirrende end det er noget reelt, man kan bruge til noget.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2015 - 22:44 #5
Sorry, glemte jeg. Windows 7.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2015 - 22:56 #6
Åben Stifinder og gå til
Windows/Softwaredistribution/Datastore/
slet de filer og mapper, som ligger der.

Der ligger mappen 'Logs' og filen 'DataStore.edb'. Jeg får ikke lov at slette nogen af dem.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2015 - 23:00 #7
Mappen: "Handlingen blev ikke gennemført fordi dilen er åben i et andet program".
Jeg har ikke noget åben ud over mappen når jeg forsøger.

Filen: "Handlingen blev ikke gennemførdt fordi filen er åben i Application Experience".
Avatar billede poko1 Ekspert
24. november 2015 - 23:04 #8
Forside
» Spørgsmål og Svar
» Styresystemer
» Workstation
» Windows 7
» Kan ikke hente opdateringer

Nej du glemte ikke
De gange jeg er løbet ind i opdaterings besværligheder Har jeg downloadet i portioner á Ca.25
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2015 - 23:10 #9
Er ikke med. Jeg kan jo ikke hente noget, overhovedet.

kurtba, er du gået i seng...??
Avatar billede kurtba Ekspert
24. november 2015 - 23:13 #10
Nej, jeg sover ikke, men du har åbenbart ikke stoppet windows update inden du forsøger at slette. Når windows update kører, kan du ikke slette filerne. Derfor beskrev jeg, hvordan du stopper tjenesten og efterfølgende starter den igen.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2015 - 23:19 #11
Ud for Status står der ikke længere 'Stsrtet', men

?
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2015 - 23:19 #12
men 'Stopper'.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2015 - 23:21 #13
Når jeg  nuhøjreklikker på den, er både Start og Stop nedtonet.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2015 - 23:23 #14
Nå, nu fik jeg lov at slette dem. Vender tilbage.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2015 - 23:26 #15
"Gå tilbage til windows tjenester og højreklik igen på windows update og start tjenesten igen."

Det kan jeg ikke. 'Start' er som sagt nedtonet.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2015 - 23:27 #16
"Gå tilbage til windows tjenester og højreklik igen på windows update og start tjenesten igen."

Det kan jeg ikke. 'Start' er som sagt nedtonet.

---

Kan jeg ikke bare genstarte?
Hvis ikke, hvad skal jeg gøre?
Avatar billede poko1 Ekspert
24. november 2015 - 23:34 #17
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2015 - 23:37 #18
poko1: Jeg kan vel næppe hente noget, når WU er i stykker. Se
#1.
Avatar billede kurtba Ekspert
24. november 2015 - 23:40 #19
Så prøv at genstarte pc.en og se bagefter under tjenester om den starter af sig selv, eller om du nu kan genstarte den.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2015 - 23:42 #20
Ok. Straks tilbage.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2015 - 23:49 #21
Ok, Har genstartet. Og efterfølgende i Tjenester startet Windows update. Prøver om det har virket.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2015 - 23:52 #22
Søger efter opdateringer. Venter ...
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2015 - 23:57 #23
Søger stadig. Ved ikke om der stadig er problemer eller det blot tager tid. Kan vist godt være lidt længe om at finde så mange.
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2015 - 00:01 #24
Okay, det skriver du også. Har førs rigtigt fået læst den del nu.
Avatar billede kurtba Ekspert
25. november 2015 - 00:04 #25
Sidste kommentar fra mig i aften.
Hvis den f.eks. finder 100-200 opdateringer på en gang og den efterfølgende kløjs i det, så gør som Poko1 skriver. Vælg 25 ad gangen indtil du er færdig.
Det er forskelligt fra pc til pc, om den kan tage så mange opdateringer på en gang. Det kan også være bare en af dem som ødelægger de andre, så derfor kan det være nødvendigt at dele dem op i pakker.
Andre gange tager den måske kun halvdelen og siger så at resten fejlede. Efter genstart vil man så typisk kunne fortsætte med de øvrige opdateringer. Men det kan være en langvarig proces at komme i gennem.
Jeg har lige hjulpet en med at reparere hans windows update, som ikke havde opdateret noget siden i sommer. Det tog ca. 16 timer inden den endelig meddelte, at nu var der ikke flere opdateringer.
Jeg talte ikke, hvor mange gange jeg måtte genstarte, men det var nok noget i retning af 10-15 gange.
Antal opdateringer ad gangen svingede hele tiden. Nogle gange kun en opdatering inden der måtte genstartes, og 173 opdateringer i den største pakke. Det passede så med, at jeg gik i seng og kunne fortsætte, da jeg stod op igen.
Held og lykke med projektet.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. november 2015 - 16:02 #26
Kære ven du skal altså have en smule tålmodighed. Når den skal hente over 200 opdateringer så tager det tid at finde listen frem.
Jeg sad her for en måned siden og installerede win 7 om ´på en stationær pc med lan forbindelse.
Der gik halvanden time før den havde fundet alle opdateringer og vist i oversigten.

Tip lad den selv finde dem efter en genstart. Tjenesten vil jo starte automatisk når pc starter op, og prøver du så selv at fremtvinge en opstart samtidigt med kan der gå kuk i det og det fremme ikke proceduren.
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2015 - 23:07 #27
Okay, det virkede. Er (gudskelov!) færdig med at hente og installere skidtet.

Tak for hjælpen.
Læg svar for point.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. november 2015 - 16:29 #28
Ok det var dejligt :-)
Avatar billede kurtba Ekspert
26. november 2015 - 22:07 #29
Jeg smider også lige et svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. november 2015 - 08:01 #30
Tak for point.

Næste gang du stiller et spørgsmål, så skriv hvad løsningen var og også hvem der skal lægge et svar til pointgivning.
Kan se her at det måske ikke var min løsning der gjorde udfaldet, og derfor ikke burde være lagt.