Avatar billede larsini Seniormester
25. november 2015 - 08:08 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

"GWXUX er ophørt med at fungere"

Denne fejlmelding har jeg modtaget de seneste par måneder umiddelbart, og hver gang, efter jeg har opdateret min Win7.
GWXUX er en forkortelse for Get Windows X (10) og programstumpen er en opfordring til at downloade Win10.
GWXUX er åbenbart en del af de opdateringer jeg løbende henter til Win7.
Programmet har opdaterings-ID KB3035583 og den opdatering skal man så bare slette hver eneste gang man har hentet opdateringer til Win7.
Min Win7 PC er ikke egnet til at afvikle Win10, så jeg ønsker ikke at ændre til Win10.
Hvordan får man Microsoft til at forstå, at det er dårlig stil og generende, ja nærmest uforskammet, at promovere Win10 på denne måde???
Avatar billede poko1 Ekspert
25. november 2015 - 08:30 #1
http://gratisupload.dk/f/8ukzvh6r1i/
Skal du have en mere permanent løsning, er du nødt til at afinstallere opdateringen af Windows, som førte ikonet med sig. Åbn kontrolpanelet og vælg "Programmer". Herefter vælger du "Vis installerede opdateringer" og søg nu efter opdateringen "KB3035583". Dette er den opdatering der førte ikonet med sig.
Marker den og vælg knappen "Afinstaller". Så skal du bekræfte og så afinstalleres opdateringen helt. Den vil dog kunne installeres igen, ved en kommende opdatering fra Windows update. Derfor vil du også skulle skjule den derfra.
Avatar billede larsini Seniormester
25. november 2015 - 08:48 #2
tak for et hurtigt svar.
jeg har ikke formuleret mig præcist i mit indlæg: jeg skrev at jeg slettede KB3035583 og det er forkert. jeg har faktisk AFINSTALLERET opdateringen et par gange, og så dukker den op næste gang jeg opdaterer. næste gang vil jeg prøve at skjule fejlmeldingen, som beskrevet af dig. irriterende er det.
læg et svar, så lukker vi her.
Avatar billede poko1 Ekspert
25. november 2015 - 08:56 #3
Læg selv svar :-)
Avatar billede larsini Seniormester
25. november 2015 - 09:03 #4
ps:

fejlmeldingen kommer midt på skærmen (og ikke på proceslinien, så jeg kan ikke se hvordan jeg kan skjule den, med mindre jeg trykker på det rød kryds, som ikke kom med på dette dump:

http://gupl.dk/f/8ul107a8l0
Avatar billede larsini Seniormester
25. november 2015 - 09:07 #5
jeg samler heller ikke - men ok - tak for input
Avatar billede claes57 Ekspert
25. november 2015 - 10:57 #6
sæt win7 til manuel opdatering efter du har afinstalleret, og før genstart. I win update kan du højreklikke på den opdatering (når den kommer som forslag) og vælge 'vis ikke denne igen'. Så vil den være skjult for win update, og du kan sætte den til automatisk opdatering igen.
Avatar billede larsini Seniormester
25. november 2015 - 14:37 #7
tak til claes.
at sætte opdatering til manuel er et rigtig godt forslag, og sådan har jeg gjort lige fra starten med windows for snart 30 år siden ;-)

netop fordi jeg har haft denne dumme fejlmelding de sidste par måneder var jeg i går særlig omhyggelig med læse hvad opdateringen indeholdt - og der var overhovedet ingen omtale af KB3035583. så jeg downloadede opdateringen - og sandelig var fejlmeldingen der igen her til morgen, så KB 3035583 er indeholdt i en anden, uskyldigt udseende opdatering...!
Avatar billede 220661 Ekspert
25. november 2015 - 15:56 #8
Windows ændrer på størrelsen af KB3035583 opdaterings fil, så selvom man vælger at skjule filen kan den dukke op igen. Jeg har selv været denne proces igennem et par gange.
Microsoft vil bare have at vi installerer Win 10 koste hvad det vil ;-)
Avatar billede larsini Seniormester
25. november 2015 - 17:11 #9
#8
ja det er nederen hvis man i resten af Win7's levetid regelmæssigt skal modtage og fjerne denne fejlmelding.
jeg har win10 på 2 stationære pc'er, og ti'eren fungerer nogenlunde helt fint, når man vel at mærke har fjernet diverse snot og snushaner mv....!
Avatar billede 220661 Ekspert
25. november 2015 - 17:37 #10
#9 Ja så kører den faktisk fint synes jeg.
Jeg har ligesom dig fjernet en del.
Blandt andet alle apps der kommer med, samt snushanerne du skriver om. Har også været lidt i registreringen og ændret her, men minimalt. :-)