Avatar billede finb Ekspert
25. november 2015 - 12:14 Der er 5 kommentarer

Gendanne filer på USB-pind ?

Filnavnene er der stadigvæk,
men når man åbner filerne (ca. 200), er de tomme.
I Stifinder fylder filerne 0 kb (nul kb).
Hvordan gendanner jeg filernes indhold ?
Tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. november 2015 - 14:36 #1
hvis den fx her e:, så start en kommadopromt som administrator, og skriv
chkdsk e: /f /x
Avatar billede 220661 Ekspert
25. november 2015 - 16:07 #2
Kan du have været uheldig at trække usb pind ud medens der blev skrevet til den?
Bruger du sikker fjernelse når den tages ud?
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2015 - 09:14 #3
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. november 2015 - 13:40 #4
Det afhænger lidt af, hvordan filerne er blevet beskadiget.

ChkDsk kan ødelægge mere end den gavner, men kan også være det rette værktøj.

Recuva er et rimeligt sikkert første forsøg.

Begge ovenstående vil kunne hjælpe, hvis der sket en logisk fejl på sticken.

Men skyldes det en "piratstick", får du ikke filerne tilbage.

En "Piratstik" er en stick, der ikke indeholder den hukommelse den er solgt med, men er blevet modificeret til at tro den har mere hukommelse, end den egentlig har.
Eks. kan en 4GB stick være "tryllet om" til en 32GB stick. Disse sælges primært over nettet, men jeg har da læst i dagspressen, at de også har fundet vej til uheldige forhandlere, og er blevet solgt fra butik.
Ulempen er, at de tilsyneladende har fuld kapacitet, men når man forsøger at skrive mere ned, end der rent fysisk er plads til, overskriver man blot den øvrige data. Ingen advarsel.

For almindelige mennesker, er den eneste måde at finde ud af om det er sådan en fyr, simpelthen at skrive sticken fuld, og se om man stadig kan bruge al data.

Endelig kan det skyldes, at sticken er blevet fjernet i utide, mens filerne har været åbne. I så fald er det ret tilfældigt om data kan gendannes - så er det de to første værktøjer du skal forsøge dig med.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. november 2015 - 16:33 #5
Hvis den er trukket ud medens der er skrevet til den er filtabellen sikkert gået sig en tur.

Måske Mini Tool kan genskabe den hvis dette er tilfældet:
http://www.minitool.com/free-tools/minitool-partitionrecovery.html