Avatar billede svaages Nybegynder
25. november 2015 - 17:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mobiltelefon udlåns database

Hejsa.

Jeg har en udfordring, med ca. 100 medarbejdere, der har udleveret mobil telefoner/tablets, med tilhørende SIM kort.
Jeg er blevet bedt om at holde styr på, hvem der har hvad udleveret, og også hvem der har haft hvad udleveret. (historik)

Jeg har selv ledt efter noget udlåns database, men har ikke kunnet finde noget.

Jeg er interesseret i hvad som helst af værktøjer.
Avatar billede martens Guru
26. november 2015 - 13:39 #1
Har rodet med noget med samme sag for en del år siden..

Skal lige se om jeg har noget af det liggende stadig..

men som jeg husker det var det forholdsvist nemt...

tbl_items
tbl_users
tbl_history

vender tilbage .... ;o)
Avatar billede moddi100 Seniormester
30. november 2015 - 17:55 #2
Jeg kan ret simpelt lave et sådant system til dig, så det kører online af en hjemmeside.

På den måde kan du nemt se hvad du har udlånt, men også lige så vigtigt, hvad du bør have på lager osv.

Alternativt er der også en mulighed for at du selv kan lave noget i Excel.
Avatar billede svaages Nybegynder
10. december 2015 - 08:35 #3
Har besluttet mig, for at fortsætte i den access db, vi har.
Smid lige et svar begge 2, så i kan dele point.
Er det ok for jer?
Avatar billede moddi100 Seniormester
10. december 2015 - 18:49 #4
Må man spørge hvorfor du valgte at blive? Er det for besværligt at skifte eller fandt du bare ikke et tilstrækkeligt alternativ?

Og du kan bare selv tage point for min skyld.
Avatar billede svaages Nybegynder
28. marts 2016 - 21:59 #5
Jeg har omsider fundet et alternativ.

i-doit
Avatar billede svaages Nybegynder
28. marts 2016 - 22:01 #6
Moddi100. Lig et svar, så får du point
Avatar billede moddi100 Seniormester
28. marts 2016 - 22:10 #7
Helt i orden - god fornøjelse med løsningen :)