Avatar billede aagaard93 Novice
25. november 2015 - 17:37 Der er 10 kommentarer

Computer starter ikke.

Hej eksperter!

Står her og godt kunne bruge lidt hjælp til hvorfor min bærbare computer nogle gange ikke kan starte.

Det sker kun nogle gange, oftere og oftere, og når det sker, tændes en lille lampe (med et pæresymbol), på computeren. Intet andet sker.

Jeg har skiftet harddisk til SSD for et par måneder siden, men det er ikke problemet, da jeg har prøvet at skifte tilbage til den gamle, for at se om det løste problemet.
Ligeledes har jeg skiftet en 2GB ram ud med en 4GB ram, så den nu har 8GB ram i alt.
Heller ikke her er problemet. Har kørt test på begge ram, og har prøvet kun med de gamle og kun med de nye. Intet virker.
Så prøvede jeg at skifte batteriet på bundkortet, da pc'en har rundet de 4 år. Heller ingen løsning.

Så læste jeg den anden dag, at det kunne hjælpe, at pille batteri og oplader fra, holde tænd/sluk-knappen nede i 30 sek for at aflade kondensatorerne da de kunne forvirre. Dette hjalp heller ikke.

Når jeg tænder den og den ikke fungerer, er der intet der virker. Kan ikke engang slukke den uden at tage alt strøm fra.

Den anden dag prøvede jeg at tænde den og lade den stå med fejlen på. Efter lidt tid - ca. 10 minutter - startede den selv.

Nu er det andet problem så opstået, hvor min mousepad ikke virker overhovedet. Intet hjælper.

Altså computeren er gammel, så måske trænger den til en udskiftning.. Er der nogen af jer der har en idé om hvad der kan være galt?

På forhånd, tak!
Mvh Kenneth
Avatar billede aagaard93 Novice
25. november 2015 - 17:39 #1
Forresten er det en Asus k53sv jeg har.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. november 2015 - 17:45 #2
HAr du prøvet med:

Kun batteri?

Kun Strømforsyning?
Avatar billede aagaard93 Novice
25. november 2015 - 17:54 #3
Jep, det har jeg, det virker heller ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. november 2015 - 18:28 #4
Så tror jeg desværre du har en bundkortfejl der kommer og går.
En fejl som strømknebet ikke kan klare desværre.
Mange gange hjælper dette kneb.

Når du trykker på din startknap mærkes den rigtigt?
Og det er forstået at du kan mærke den trykkes ned og slipper taget igen?
Avatar billede aagaard93 Novice
25. november 2015 - 22:32 #5
Startknappen føles helt rigtig, og den virker også som den skal :)
Det er bare computeren der ikke reagerer på den når fejlen opstår...

Kan man tjekke om det er en fejl på bundkortet inden man går ud og smider penge efter en ny pc? :)
Avatar billede aagaard93 Novice
25. november 2015 - 22:39 #6
Det er også bare mærkeligt, at det kun er under opstart det sker? Hvis computeren er tændt, kommer problemet ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. november 2015 - 16:39 #7
Svært at vide hvad det er. Problemet kan være en kold lodning der ind imellem har forbindelse og andre gange ikke har forbindelse.

Jeg ved ikke om dette kunne testes ved at varme lidt på den?

Jeg har genoplivet en pc engang ved at sætte den i en ovn ved en lav temperatur. Mener jeg satte den på 50 grader uden at batteriet var monteret. Den stod derinde en halv time så den var gennemvarm, og når disken kom på så kørte den igen, og har kørt siden. Problemet på min pc var at den havde kørt varm på grund af beskidt blæser, og det havde grafik kort lidt af. Heldigvis ikke mere end den kunne genoplives efter en total rensning.
Avatar billede aagaard93 Novice
26. november 2015 - 17:36 #8
Det vil jeg prøve! Vi kommer vist ikke nærmere på en løsning end det, så hvis du smider et svar, får du points! :)
Avatar billede 220661 Ekspert
26. november 2015 - 18:08 #9
Svar der kan bruges hvis du får liv i den :-)
Avatar billede ebe Praktikant
27. november 2015 - 11:02 #10
bare et vild skud... jeg havde pludselig nogle af de samme problemer på min stationære.. prøv at fjerne windows update KB3097877