Avatar billede kenkari Praktikant
25. november 2015 - 17:50 Der er 11 kommentarer

Fejl i sikkerhedskopi

Hej, jeg skal til at installere Windows 10 i stedet for 7'eren. Så jeg ville lige lave en sikkerhedskopi, og det har aldrig lykkedes mig. HVER ENESTED GANG siger den:

Én af sikkerhedskopifilerne kunne ikke oprettes.
Oplysninger: Anmodningen kunne ikke udføres, da der opstod en I/O-enhedsfejl.
Fejlkode: 0x8078002A

Det skal siges at jeg opretter sikkerhedskopien i en ekstern harddisk med 2 TB ledigt plads, som også er rigeligt. Og det er heller ikke lykkedes med min forrige pc eller harddisk. Så jeg går ud fra det er nogle indstillinger i Windows 7, som der er fejl i, men ved det ikke.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

VH Kenny
Avatar billede claes57 Ekspert
25. november 2015 - 18:39 #1
jf https://social.technet.microsoft.com/Forums/windows/en-US/e9e247a2-d222-4d32-917f-3bd98ef033e7/backup-failure-with-win-7-premium-8078002a?forum=w7itpromedia
"One of the backup files could not be created.
Details: The request could not be performed because of an I/O device error.
Error code: 0x8078002A"
If so, it could happen if the Windows did not take into account that a hard disk with sector size greater than 512 bytes. To identify if it's related to your issue, follow these steps to check if the disk is a 4k Native or 512 emulation:

1. Click Start, input msinfo32, press Enter key.
2.  In the left pane, locate Components/Storage/Disks, if the Bytes/Sector=4096, it identifies as 4k native drive. If it's 512, it's a native 512 sector drive.

To fix this issue, please apply the Hotfix: http://support.microsoft.com/kb/982018
Avatar billede kenkari Praktikant
25. november 2015 - 19:05 #2
Kan du skrive på dansk? Jeg kan ikke finde Components/Storage/Disks
Avatar billede kenkari Praktikant
25. november 2015 - 19:28 #3
Jeg fuldt linket, og gjorde hvad der stod. Så skal jeg: Opret en midlertidig mappe (opret f.eks. en mappe med navnet "Backuplogs" vha. kommandoen mkdir c:\backuplogs ).

Men når jeg skriver det, står der "Forkert syntaks for kommandoen"

hvorfor siger den det?
Avatar billede kenkari Praktikant
25. november 2015 - 19:39 #4
Og når jeg skriver move * c:\backuplogs
Så står der "Der kan ikke flyttes flere filer til en fil"

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede claes57 Ekspert
25. november 2015 - 19:48 #5
#2 Components/Storage/Disks = Komponenter/Lager/Diske

#3 hvis du starter en kommandoprompt, så skriv
mkdir c:\backuplogs
så vil du kunne se en mappe i stifinder på drev c: kaldet backuplogs
Du kan for den sags skyld også bare oprette den i stifinder.

#4 fejler, da du fik fejl i #3. Du skal have oprettet en mappe før du kan kopiere/flytte til den
Avatar billede kenkari Praktikant
25. november 2015 - 19:52 #6
#3 det gjorde jeg også, men den sagde fejl. Så prøvede jeg at skrive uden c:/ så jeg skrev mkdir backuplogs og så virkede det.

#4 Så jeg har nu oprettet en mappe, men den siger stadig "Der kan ikke flyttes flere filer til en fil"
Avatar billede claes57 Ekspert
25. november 2015 - 20:11 #7
når du starter en kommandoprompt, så vil den typisk vise
c:\users\brugernavn>
og det er så der, din mappe ligger - du kan ikke bagefter bruge
move * c:\backuplogs
da c:\backuplogs ikke findes - du har jo lavet en c:\users\brugernavn\backuplogs
Så tilbage til #3 med kommandoprompt og skriv
cd \
og tjek lige, at du bruger \ og ikke /
så skal næste linje i kommandoprompt være
c:\>
og nu kan du skrive
mkdir backuplogs
Avatar billede kenkari Praktikant
25. november 2015 - 20:40 #8
Tak, nu har jeg gjort det. Men det sidste punkt : net start "windows update" siger den:

Den anmodede tjeneste er allerede blevet startet.

Hvad skal jeg nu?
Avatar billede claes57 Ekspert
25. november 2015 - 21:31 #9
Jeg har ikke før set Microsoft artiklen igennem. Men du er åbenbart startet at for tidligt i den (der er en lang forklaring til nørder og teknikere). Glem det. Gå ned til afsnittet løsninger. Der starter det, du skal lave. Find ud af, hvilken win7 version, du har (32 eller 64bit) som du kan se i msinfo. Og derefter tage den rigtige optatering lige under den vejledning. Det er det hele.
Avatar billede kenkari Praktikant
13. december 2015 - 11:55 #10
Det har jeg nu prøvet, og får en besked om at den opdatering allerede er installeret på min computer. Hvad skal gøre?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. december 2015 - 12:36 #11
så ville jeg forsøge med en anden (mindre) ekstern disk - eller bruge et helt andet program til backup.
Fx http://www.macrium.com/reflectfree.aspx
Det er så på engelsk. Du tilslutter den eksterne disk, og starter programmet. Startsiden kan meget - ca i midten er 'Image this disk' (lige under billede af disk disk på pc). Vælg det. I det nye vindue vælger du nu dem mappe på det eksterne drev, hvor backup-image skal ligge. Og så Next et par gange, Finish, og et OK.
Så kommer ALT på din pc til den eksterne.