Avatar billede Frunobody Nybegynder
25. november 2015 - 18:00 Der er 8 kommentarer

Beregning af skæve time på en timeseddel

Hej Eksperterne

Jeg sidder her og vil lave en timeseddel, men hvor der skal beregnes nogle skæve tillæg ind i lønnen, og jeg vil gerne lave den sådan, at personen som skal bruge programmet ikke selv skal regne de skæve timer ud, men at programmet selv gør det i et excel ark.

Jeg bruger følgende punkter på mit excel ark.

A Feltet er dato
B Feltet er starttidspunkt
D Felt er slet tid
E Felt er det totale antal timer, som beregner sig selv.
J Feltet er arbejdssted
K Feltet er til beregning af timer i tal fra kl 18-23
L Feltet er til beregning af timer i tal fra kl 23-06

Håber der nogen som kan hjælpe mig.

Venlig hilsen
Frunobody
Avatar billede zer0c00l Juniormester
26. november 2015 - 11:27 #1
Jeg er ikke sikker på, om jeg forstår dit problem rigtigt.

Jeg har lavet et ark, hvor medarbejderen kan indtaste, hvornår han/hun stempler ind hhv. ud (kan evt. indsættes vha. ctrl+shift+punktum).

Der bliver så beregnet, hvor mange timer medarbejderen har arbejdet, samt hvor mange af disse timer, der lå hhv. før/efter kl 23.00.

Arket:
http://www.gratisupload.dk/f/8ulk8ixisi/

Demonstration:
https://gyazo.com/eff7b1fa36abd202dc65ca54d7bd382c
Avatar billede Frunobody Nybegynder
26. november 2015 - 12:16 #2
Jeg skal have lavet en beregning på timer som ligger mellem kl 18-23 og mellem kl 23- 06, da vi køre mange timer kan f.eks mødet kl 04:00 og slutte kl 19:00, det vil sige at der ligger 2 time mellem kl 23-06 og 1 time mellem kl 18- 23, og det er den beregning g jeg skal bruge. Et eksempel mere.
Mode kl 20:00 og slutte kl 11:00, det vil sige 3 timer mellem kl 18-23 og 7 timer fra kl 23-06.
Det er de formler jeg skal have passet ind i mit program, da jeg har formler for det samlede antal timer.
Avatar billede zer0c00l Juniormester
01. december 2015 - 10:02 #3
Avatar billede zer0c00l Juniormester
03. december 2015 - 14:37 #4
Fik du set min løsning?
Avatar billede Frunobody Nybegynder
07. december 2015 - 15:44 #5
Ja, har fundet der,  men kan ikke finde ud af hvordan det lige skal virke, må kigge lidt mere på det, tak for hjælpen
Avatar billede Frunobody Nybegynder
07. december 2015 - 16:21 #6
Den læsning kan jeg ikke bruge, da jeg har nogle tidspunkter både før kl 18 og efter midnat..
feks måde kl 17 og slutte kl 8 næste morgen
Avatar billede zer0c00l Juniormester
08. december 2015 - 07:55 #7
Ja, i så fald skal medarbejderen registrere den ene dag fra 17:00-24:00 og dagen efter fra 00:00-08:00.

Hvis du vil have stringent registrering, er det meget smart at skelne dagene ved et klokkeslæt. Man kunne også forestille sig en travl periode, hvor en medarbejder møder ind kl 23.59 den 1/12 og tjekker ud kl 00.01 den 3/12. Bevares, 24 timer og 2 minutter er en lang vagt, men de er vel ikke utænkeligt? Uu er nødt til at gøre dig nogle tanker om, hvordan du vil skelne dagene fra hinanden.

Held og lykke med projektet :-)
Avatar billede Frunobody Nybegynder
27. december 2015 - 23:25 #8
Ja, men tak for hjælpen, jeg vil se på det, men ved godt det ikke bliver nemt..