Avatar billede Mikkelel Nybegynder
25. november 2015 - 18:58 Der er 3 kommentarer

Problem med Grafikkort?

Hej alle sammen.

Min stationær slukkede den anden dag pludseligt, som om den mistede strømmen. da jeg startede den igen havde min skærm ikke længere kontakt til pc\'en. Jeg genstartede men det virkede ikke. prøvede så at bruge bundkortets onboard grafik kort, hvilket virkede. min computer kan heller ikke se grafikkortet under enheder.

Grafikkortet ser dog ud til at virke, lyser op som det skal, samt bælsere virker. for nogle måneder siden skete noget ligne med mit gamle grafikkort og har lige uskiftet det med det jeg har nu for 2 uger siden, hvor det har virket indtil videre. Det gamle troede jeg havde brandt sammen da det kun så ud til at halvdelen af det lyste op og kun den ene blæser i den virkede.

Jeg mistænker nu ikke mit grafik kort men enten at min strømforsyning ikke levere nok strøm til mit grafikkort eller at der er noget galt med motherboardet. men jeg kan selvfølgelig tage fejl, og søger hjælp
Jeg har følgende:

grafikkort: Geforce GTX 680.
Strømforsyning: Enermax Pro-82+

vil forsøge at få mit grafikkort tjekket i en vens Pc for at se om det virker i hans, vil udgive i resultatet i en kommentar.
Avatar billede zer0c00l Juniormester
26. november 2015 - 09:38 #1
Jeg tænkte med det samme strøm. Hvis det er noget, der pludselig opstår, efter at computeren ellers har kørt fint, kan det også være fordi, blæsene med tiden er blevet godt tilstøvet og derfor yder dårligere. Prøv at åbne dit kabinet og giv om nødvendigt alle blæsere en omgang med støvsugeren.
Avatar billede Mikkelel Nybegynder
26. november 2015 - 22:31 #2
Dette har jeg prøvet, desværre uden det havde nogen virkning. det var ikke særlig støvet i forvejen da jeg normalt ofte "støver af"
Avatar billede Mikkelel Nybegynder
26. november 2015 - 22:32 #3
Imorgen for jeg mit grafikkort tjekket i en vens pc, så skriver jeg lige hvad jeg finder ud af her inde.