Avatar billede smalmhus Praktikant
26. november 2015 - 10:16 Der er 4 kommentarer

Opstartsprogrammer

Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt jeg kan 'deaktivere' alle mine opstartsprogrammer - i msconfig?

Hvis jeg sidder med en pc som er virkelig udfordret på hastigheden - kan jeg så - i ro og mag - fravælge ALLE opstartsprogrammer, for at opnå den absolut hurtigste opstart?

Kan windows nogensinde komme til at mangle et program til opstarten?
-eller er det udelukkende programmer der efterfølgende er blevet installeret?

Søren
Avatar billede claes57 Ekspert
26. november 2015 - 10:23 #1
blandt opstartprogrammer ligger en del, der tjekker og installerede programmer skal opdateres - de kan droppes.
Men der er også drivere til fx grafikkort og evt wifi - de skal bevares.

Men prøv dig frem med et par stykker ad gangen, og notér hvad du fravælger. Kører alt ikke bagefter, så ret dem tilbage og prøv andre.

Du kan ofte se på producentens navn om det er noget vigtigt eller efterinstalleret.
Avatar billede smalmhus Praktikant
26. november 2015 - 13:33 #2
Tak for svaret.

Det vil sige, at der sker ikke fundamentale ulykker ved at 'slå for mange fra'?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. november 2015 - 13:52 #3
Du vil altid kunne genstarte i fejlsikret tilstand og sætte hak i dem igen.
Avatar billede smalmhus Praktikant
26. november 2015 - 14:23 #4
Tak for hjælpen