Avatar billede martinandresen Nybegynder
26. november 2015 - 10:28 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Snabel a virker ikke

Hej. Min snabel a tast er på mystisk vis holdt op med af virke. Den har tidligere gjort det, men da har jeg bare lavet en system genoprettelse. Men dette virker ikke nu. Er der en eller anden genvej som jeg ikke kender til? Jeg er en spade til sådan noget her.
Jeg har læst tidligere indlæg, men fik intet svar ud fra det.
Min computer er en lenovo Flex 2-15D og har opdateret den til windows 10.
Håber der er en der kan hjælpe mig med dette smadder trælse problem.
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. november 2015 - 10:34 #1
Formodentlig US-keyboard eller sådan noget. Pröv med Alt + shift og se om det danske ikke kommer tilbage.
Avatar billede martinandresen Nybegynder
26. november 2015 - 10:42 #2
Det virker desværre heller ikke
Avatar billede zer0c00l Juniormester
26. november 2015 - 11:34 #3
Samme teori som michael_stim. Kan du have slettet det danske tastatur-layout? Kan du ikke tjekke, om der står "DA" i din proceslinje?:

https://gyazo.com/571fce908978714658ba42a7097cc278
Avatar billede martinandresen Nybegynder
26. november 2015 - 12:05 #4
Den står på dansk. Har været inde og slette det engelske tastatur.
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2015 - 13:01 #5
Har intet med sprog + tastatur at gøre. @ er et international tegn.

lenovo Flex 2-15D

64 eller 32 bits ?

Prøv at opdatere driver til tastatur.
http://support.lenovo.com/dk/da/products/laptops-and-netbooks/flex-series/flex-2-15d-notebook-lenovo

Se billed.
http://i.imgur.com/WXok3Me.png

Hvis alt andet ikke virker
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2015 - 13:06 #6
Hvis alt andet ikke virker ( var lidt for hurtig ) søg på tegn på compueren.

Se billed 1.
http://i.imgur.com/u7l2pwo.png

Billed 2.
http://i.imgur.com/T2ztS5d.png
Avatar billede martinandresen Nybegynder
26. november 2015 - 13:17 #7
Det er en 64 bits. Jeg har været inde på linket, men kan ikke se driveren?
Avatar billede martinandresen Nybegynder
26. november 2015 - 13:25 #8
Men den driver du har vedlagt et billede af, er det ikke kun til min touchpad?
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2015 - 13:38 #9
Tastetur og mus som der står. Jeg kan godt forstå du spøger, men det er til Tastetur og mus.

Jeg prøver med et andet link.
http://support.lenovo.com/dk/da/products/laptops-and-netbooks/flex-series/flex-2-15d-notebook-lenovo/downloads/DS103318
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2015 - 13:41 #10
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. november 2015 - 16:10 #11
#5 Ja det er et internationalt tegn men det er ikke ensbetydende med at det sidder på samme sted.

DK = AltGr + 2
EN = Shift + 2
Avatar billede jenscarlo Juniormester
27. november 2015 - 20:52 #12
Hold alt tasten nede og tast 64 så får du @.har lige brugt den for at taste det @ du ser her.
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2015 - 09:58 #13
#11
Spiller ingen rolle på min computer med Windows 10.
Om det er DA eller ENG det er stadig Alt Gr + 2.

Der er ikke Alt Gr på et Engelsk tastetur
http://gate2home.com/English-Keyboard

jeg går ud fra at martinandresen ikke har købt sin computer i udlandet.  !!!
Sproget på en dansk computer har ikke noget at sige - tasteturet ændre sig ikke.

På Mac computer er det selvfølgelig en helt anden sag.

#12
Fungere det i Windows 10 ?
Avatar billede martinandresen Nybegynder
28. november 2015 - 17:21 #14
alt + 64 virker heller ikke
Avatar billede jenscarlo Juniormester
28. november 2015 - 20:01 #15
Hvis alt + ikke virker så er tastaturet kaput.
Avatar billede jenscarlo Juniormester
28. november 2015 - 20:02 #16
alt+64 naturligvis.
Avatar billede martinandresen Nybegynder
28. november 2015 - 20:14 #17
Alt andet virker upåklageligt. Som sagt er dette sket før, men det plejer at blive løst når jeg laver en system genoprettelse.
Avatar billede jenscarlo Juniormester
28. november 2015 - 20:53 #18
Har du mulighed for at prøve et andet tastatur,et USB tastatur virker også på en bærbar.                                                                #13 alt+64 virker i alle Windows også engelsk,har brugt det flere gange når jeg har installeret prøve versioner af Windows,og skulle skrive Email adresse under installitionen.
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2015 - 10:53 #19
#15
Hvis alt + ikke virker så er tastaturet kaput.

Det er nok mere din forståelse af windows 10 der er kaput. Alt + 64 virker ikke i alle udgaver af Windows 10.
Avatar billede jenscarlo Juniormester
30. november 2015 - 04:42 #20
Jeg har prøvekørt samtlige udgaver af windows10,lige fra de første preview udgave,til både pro og home af de færdige udgaver,og alt + 64 virker i dem alle,så da jeg kan få det at virke og du ikke kan mener jeg vi skulle lade det med viden ligge.PS undskyld for spam i din tråd Martinandresen.Jeg har nu frameldt tråden og der vil ikke blive svaret mere.
Avatar billede martinandresen Nybegynder
30. november 2015 - 10:57 #21
Jeg aner ikke hvad der er sket, men nu virker det igen. o.O
Avatar billede martinandresen Nybegynder
30. november 2015 - 10:58 #22
Det virker nu! :)
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2015 - 11:12 #23
#20
@jenscarlo
Du har vel næppe prøvet alle de computer der findes.

@martinandresen
Den er vel bare opdateret ?