Avatar billede Reklamepigen Nybegynder
26. november 2015 - 14:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Acrobat Formular / tekstfelt er blåt?

Mon der er nogen der kan hjælpe? Jeg har bokset med at finde ud af hvordan jeg undgår at de aktive tekstfelter i min formular er "blå", jeg vil gerne bare have at de er hvide?! Jeg har indstillet alt jeg kunne finde til at være "hvidt" eller "gennemsigtigt", men lige meget hjælper det!
Mvh Mette
26. november 2015 - 14:26 #1
Er det den lyseblå farve, som kan slås til / fra med knappen 'Fremhæv eksisterende felter' i Adobe Reader?

Den funktion er du ikke herre over.
Avatar billede Reklamepigen Nybegynder
26. november 2015 - 14:33 #2
tja måske, ved det ikke helt...hvor finder du den funktion henne? så kan jeg lige teste.
26. november 2015 - 14:37 #3
I Adobe Reader XI findes den i den grønne bjælke øverst, når du åbner et pdf-dokument med formularfelter.
Avatar billede Reklamepigen Nybegynder
26. november 2015 - 14:43 #4
Jeg arbejder normalt med Adobe CC og har lige hentet Acrobat DC for at teste mine dokumenter og der er der ikke nogen grøn bjælke synes jeg :-(
26. november 2015 - 15:03 #5
Prøv:

Advanced -> Accessibility -> Setup Assistant...
'Set all accessibility options' - Next
Field highlight color: White - Next
Next - Next - Next - Done

Med forbehold for ændringer affødt af forskelle i versioner.
Avatar billede Reklamepigen Nybegynder
26. november 2015 - 15:17 #6
Jeg tror det var svaret på mine bønner! :-) tak! nu skal jeg så bare lige finde ud af at give dig point, da dette er mit første indlæg her! :-)