Avatar billede AnniL Nybegynder
26. november 2015 - 19:11 Der er 5 kommentarer

Online Marketing Manager "Uddannelse" - er det pengene værd!?!

Hej Alle,

Jeg har netop startet min egen virksomhed, og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at lære lidt mere om online markedsføring og hvordan man driver sådan en shop.

Jeg har derfor kigget på en række kurser, men er i tvivl om det nu er pengene værd. Kan f.eks. læse her: http://www.bladetmomentum.dk/online-marketing-manager-uddanelser-hitter-i-danmark/ at man kun lige ridser overfladen på tingene, så måske jeg er er "better off" med blot at læse nogle bøger selv.

og så prisen - der er virkelig stor prisforskel på kurserne, men indholdet virker til at være det samme - nogen der har været på sådanne kurser som kan give lidt inputs?

Mvh
Avatar billede arne_v Ekspert
26. november 2015 - 19:30 #1
Jeg tror ikke paa at man faar vaerdi for pengene paa de kurser.

Det er ren fornemmelse og "laesen mellem linierne", men det lyder som ren varm luft der undervises i.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. november 2015 - 19:38 #2
der er en masse kursus-udbydere, der lever af nystartede firmaer. Alt andet lige - hvis de kan sælge kursus til fx Danske Bank, så er det ok, og køb. Hvis de ikke sælger til store/kendte firmaer, så er deres produkt ikke godt nok.
Avatar billede milter Ekspert
26. november 2015 - 20:42 #3
Måske www.amino.dk kan hjælpe dig? Hos dem finder du bl.a. et forum med titlen "Marketing og salg".
Avatar billede AnniL Nybegynder
27. november 2015 - 16:58 #4
Hej Alle,

@Arne - præcis - det er også lidt det jeg tror. Har også hørt, at når virksomheder ser at en ansøger kalder sig for marketing manager fordi han/hun har taget et kursus, så klapper de sig selv på lårene af grin.

@Claes - ja du har måske en pointe, men man må også huske på at store virksomheder ofte har en "uddanellsesbudget" til deres medarbejdere, som de ofte bare skal have brædt af, og så ryger folk på ligegyldige kurser der ikke gir noget. Du har måske ret, men tror desværre at mange store virksomheder ikke aner 100% hvad de sender deres medarbejdere ud til.

Anywho. Jeg tror jeg vil prøve med noget "selvstudie" til at starte med.

Tak for inputs!
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2015 - 15:28 #5
det handler udelukkende om at få sine reklamer synlige på nettet, og overblik hvor ens reklamer er henne.

google adwords, og IT kendskab.

sidde sider er blot noget fis som stjæler dine penge.