Avatar billede Dabones Nybegynder
27. november 2015 - 00:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til opgradering af PC

Hejsa

Ud fra devisen better late than never - så starter black friday sådan cirka nu. I den forbindelse håber jeg at finde en god deal der kan give min PC lidt mere Oompf! kører på et relativt lavt budget, men tager i mod alle tips og råd - tænker selv nyt grafikkort :)

Operating System
    Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
CPU
    AMD Athlon 64 X2 6400+    46 °C
    Windsor 90nm Technology
RAM
    8,00GB Dual-Channel DDR2 @ 401MHz (6-6-6-18)
Motherboard
    Gigabyte Technology Co., Ltd. GA-MA770-UD3 (Socket M2)    41 °C
Graphics
    HP w2448h (1920x1200@59Hz)
    1024MB NVIDIA GeForce GTX 280 (NVIDIA)    51 °C
Storage
    931GB SAMSUNG HD103UJ ATA Device (SATA)    25 °C
Optical Drives
    PIONEER DVD-RW DVR-215D ATA Device
Audio
    Realtek High Definition Audio

På forhånd tak
- Casper
Avatar billede Slater Ekspert
27. november 2015 - 08:49 #1
Det kommer som altid helt an på, hvad du skal bruge den til.

Hvis du tænker spil, så vil grafikkortet klart gøre mest. Bare sådan noget som et GTX 750 Ti, som fås til under 1000 kr, vil give dig ca. 4 gange bedre ydelse i spil.

Til de fleste andre opgaver er grafikkortet mindre vigtigt.
Avatar billede ebe Praktikant
27. november 2015 - 10:46 #2
Hvis du virkelig vil mærke at den bliver hurtigere, få fat i et SSD drive. Du vil mærke forskellen i opstart og ved alle programmer.
Avatar billede Dabones Nybegynder
27. november 2015 - 12:30 #3
Det er netop til spil ;)  GTX 750 Ti Ser meget godt ud og til en fornuftig pris :)

Nogen anbefalinger eller guidelines til SDD drives?
Avatar billede ebe Praktikant
27. november 2015 - 15:37 #4
hvis du skal spille skal du nok købe grafikkortet, jeg har det samme og det virker fint.. jeg har købt EVGA GForce GTX 750 Ti 2 GB, en smule overclocket. Jeg ved ikke om SSD vil gøre den store forskel til spil. Men SSD vil gøre en kæmpe forskel under opstart og når de skal læses og skrives til disken. Det gælder også for swap filen.

Selv venter jeg lidt endnu indtil jeg kan finde en 512 GB SATA disk til en rimelig penge. Men google lidt, der findes vist en masse forskellige SSD muligheder, jeg kender dem ikke alle sammen.
Avatar billede ebe Praktikant
27. november 2015 - 16:04 #5
her en sammenligning mellem dit grafikkort og 750 ti.

http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GTX-750-Ti-vs-GeForce-GTX-280

hvis jeg var dig ville jeg sammenligne nogle flere og derefter beslutte hvad du køber, alt efter din pengepung.
Avatar billede Dabones Nybegynder
28. november 2015 - 01:12 #6
Tak for hjælpen de Herre :)

Det gik op for mig at min pc allerede har en 550W strømforsyning. Så hvad jeg ved af kan jeg udenvidere tage lidt større kort end gtx750. Har fundet et ASUS GeForce GTX950 2GB Mini til 999 hvilket er lidt under hvad jeg finder gtx750ti kort til - så jeg tænker det er en ret god pris :)

Regner med at hoppe på den - hvis ikke det får nogle alarmklokker til at ringe ved jer ;)

gpuboss er i øvrigt et vildt godt værktøj :O
Avatar billede ebe Praktikant
28. november 2015 - 01:53 #7
umiddelbart ingen alarmklokker, det synes en god pris. som jeg har googlet det bruger den ca samme watt som dit gamle kort. du kan jo prøve at google lidt mere.
Avatar billede Dabones Nybegynder
25. januar 2016 - 02:23 #8
Lukket