Avatar billede Labbefar Nybegynder
27. november 2015 - 11:51 Der er 2 kommentarer

Blæser larmer

Hej eksperter

Jeg har netop modtaget min nye Lenovo W541:

Processor: Intel i7-4810MQ CPU @ 2.8GHz
RAM: 32,0 GB
Harddisk: 500 GB SSD

Den kører faktisk rigtig godt, problemet er bare, at blæseren ud af det blå går helt amok. Lyden er virkelig forstyrrende og meget høj.
Jeg bruger ikke pc'en til særligt tunge arbejdsopgaver, så det forekommer f.eks., når jeg sidder og surfer i en browser.
Uden at have en disse forstand på det, virker det som om, at den i stedet for at køle jævnt over tid pludselig skal af med en masse varme på én gang.

Findes der en måde hvorpå jeg kan justere kølingen, og er der risici forbundet med dette? Og er dette overhovedet kilden til problemet? :)

På forhånd tak.

Labbefar
Avatar billede ebe Praktikant
27. november 2015 - 16:24 #1
inden jeg ville bgynde at pille, ville jeg først checke temperaturerne, here er en lille god utility

http://www.techpowerup.com/downloads/SysInfo/Real_Temp/

bruger du laptoppen på et fladt underlag, så du ikke lukker køleristen?

jeg ville også checke om processoren kører på fuld kraft når blæseren går i gang, så er der måske god grund til det. download cpu-z eller kig på task manageren.  før alt det er afklaret ville jeg ikke pille ved blæserens hastighed
Avatar billede milter Ekspert
27. november 2015 - 16:58 #2
Husk, at du kan miste garantien, hvis du begynder at pille ved nogle af delene. Jeg ville snakke med det firma, du har købt den af.