Avatar billede lurup Ekspert
28. november 2015 - 10:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

software til HD rep

HEJ

Findes der noget godt software til at formater / tjekke / reparerer  en HD ???

Tænker lidt på hvis der er dårlige områder på disker om man kan slette/indkapsle det ?
Avatar billede chalde Seniormester
28. november 2015 - 11:07 #1
Der ligger en række værktøjer på:
http://www.ultimatebootcd.com/
http://www.hiren.info/pages/bootcd

Det værende sagt: En disk med tegn på at dø, vil dø.
Backup -> ny disk.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. november 2015 - 11:41 #2
Jeg er enig i #1. Og ligger fejlene i starten af harddisken (C drev) hvor Windows er, så skal man ikke vente med det.
Avatar billede lurup Ekspert
28. november 2015 - 11:59 #3
det er en ekstern HD ....findes der noget jeg ikke skal boot på
Avatar billede 220661 Ekspert
28. november 2015 - 14:44 #4
Du kan muligvis partionere dig ud af de områder der er defekte, og lade være med at bruge den del af disken.

Meeen det er en stakket frist. Den vil dø på et tidspunkt, og når dette sker vil jeg nødigt være den der har betydningsfulde data på den.
Du bør som minimum have de samme date et andet sted også ud over på  din pc.
Jeg har mine personlige data på 3 uafhængige diske, som ikke er direkte tilsluttet samme system, uden at der tages backup.
Avatar billede lurup Ekspert
10. december 2015 - 19:31 #5
Svar gerne  220661
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2015 - 19:55 #6
ping