Avatar billede barth Professor
28. november 2015 - 11:19 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Extern router

Jeg har YouSee og har en Netgear CG 3700 router.

Jeg er ikke tilfreds med dækingen i mit hus og har talt med YouSee om jeg evt. skulle have en ny router.

Det siger de nej til, men anbefaler mig at købe en extern router som jeg så skal slutte til min Netgear router.

Huset er i et plan, og dækningen når jeg er tæt på routeren er meget fin. Men blot 10 meter væk i stuen er det ikke godt.

Jeg har prøvet at søge på netter, og i Elgiganten, men er ikke blevet klogere.

Er der én der kan hjælpe mig med et godt råd.

Hvad skal jeg købe, og hjælper det? Hvordan virker det?
Avatar billede sky Nybegynder
28. november 2015 - 11:41 #1
Jeg har Stofa og var heller ikek tilfreds med det trådløse signal.

Jeg har en Apple Airport Extreme stående til det trådløse net - og har ingen problemer. Den er klippe stabil og rækker til både stueetage og 1. salen.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. november 2015 - 11:42 #2
du vil have en http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/netvark-router/NGXWNB5201/netgear-powerline-500-wi-fi-access-point
Der sættes en dims i den fjerne ende af huset og den skal så lige fange din router. Den anden sættes så i stik lige ved din Netgear og forbindes med kabel. Så vil de to dimser finde hinanden via el-nettet, og så har du fuld hastighed og signalstyrke begge steder.
Avatar billede LNG.DK Novice
28. november 2015 - 11:45 #3
Inden du køber dig fattig i udstyr så prøv lige at skifte kanal og/eller frekvens på din router. Det kan tit afhjælpe dit problem.
Avatar billede barth Professor
28. november 2015 - 11:53 #4
Hej. Er den så sluttet til din router? For det siger YouSee den skal.
Avatar billede barth Professor
28. november 2015 - 11:55 #5
Sådan en har jeg faktisk, og det virker ok. Det irriterer mig blot, at jeg så når vi er i stuen skal skifte netværk på iPad og iPhone.
Avatar billede barth Professor
28. november 2015 - 11:56 #6
Tak for rådet. Det lyder fornuftigt. Jeg aner blot ikke hvordan jeg laver den ændring i frekvens....
Avatar billede 220661 Ekspert
28. november 2015 - 12:03 #7
Avatar billede barth Professor
28. november 2015 - 12:06 #8
Hej Sky.
Det var dig jeg ville spørge, om din Apple Airport Extreme er sluttet til dit bestående modem, eller om den er et selvstændigt modem. Jeg har både Pc og Mac men det skulle vel ikke være et problem. ??
Avatar billede barth Professor
28. november 2015 - 12:10 #9
Hej 220661.
Tusind tak. Det vil jeg prøve.
Avatar billede sky Nybegynder
28. november 2015 - 15:03 #10
Hej

Expressen er sluttet til Stofas Router med kabel.

Nej - jeg har også både Ipads, Iphones, Mac og PC - det er helt ligegyldigt.
Avatar billede barth Professor
28. november 2015 - 15:45 #11
Tusind tak SKY. Jeg har bestilt en. :)
Avatar billede barth Professor
28. november 2015 - 16:06 #12
Tak for rådene. Jeg lukker spørgsmålet.