Avatar billede RonniBusk Nybegynder
28. november 2015 - 11:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Overføre billede fra pc til smart tv

Hej...
er i kæmpe krise,,

Har købt samsung smart tv.. og vil bruge det til og se computeren på..

Hvordan kan jeg gøre det trådløst???
Avatar billede 220661 Ekspert
28. november 2015 - 11:57 #1
Du er også i krise med at vende tilbage til dine åbne spørgsmål synes jeg:
http://www.eksperten.dk/spm/1007131
Man kan ikke på sigt forvente at få hjælp, hvis man ikke gider at lukke tråde der er fundet en løsning på.

De andre tråde som du ikke har fået kommentar/svar i, kan du selv lukke hvis de ikke er relevante længere ved selv at lægge et svar og lukke tråden.
Rigtig mange hjælpere hopper over tråden når de ser der er 700 point ude.

Mvh 220661
Avatar billede 220661 Ekspert
28. november 2015 - 12:06 #2
Og med mindre du ikke har lagt Eksperten som spam, så burde du med jævne mellemrum (hver 14 dag tror jeg) få oplysninger om at du har disse tråde kørende.
Avatar billede RonniBusk Nybegynder
28. november 2015 - 12:13 #3
undskyld...!!!!
Avatar billede claes57 Ekspert
28. november 2015 - 15:12 #4
Avatar billede eurositi Ekspert
28. november 2015 - 17:21 #5
#4's forslag har jeg selv. Den adskiller sig fra ChromeCast ved at kunne fungere uden WiFi. Metoden hedder MiraCast ("mira" = mirror) og spejler ganske enkelt alt, hvad du kan vise på din PC eller smartphone til din TV skærm eller projektor - forudsat at disse har en USB og en HDMI indgang.
Signalet fungerer fint selv i fuld HD opløsning. MiraCast er indbygget i Windows 8 og 10. Det findes også på alle Android telefoner ("skærmspejling"). I Windows 7 skal du bare installere Intel WiDi programmet (gratis).

Eneste minus er, at du ikke kan arbejde på din PC samtidigt. Du kan selvfølgelig downloade osv. i baggrunden. Signalet går fint gennem 3-4 almindelige vægge.

Det kan også fungere med Linux OS'er, men IKKE med Apple-udstyr, da Apple anser MiraCast som en konkurrent til AirPlay. Sjovt nok kan man vist godt bruge ChromeCast til Apple.

Modsat MiraCast er ChromeCast låst til de apps, som findes til Google Chrome eller Android. Det er altså ikke en ren skærmspejling direkte lige som MiraCast.
Det betyder også, at du ikke kan sende alt på din computer til dit TV, f.eks. ikke et computerspil eller en MKV-fil med indbyggede, valgfrie undertekster eller ekstra lydspor. Det er nemlig Chrome eller en anden app, som skal fortolke signalet - og de understøtter ikke dén slags endnu.
Avatar billede RonniBusk Nybegynder
28. november 2015 - 17:37 #6
Mange tak for hjælpen!!! Giver dig point når jeg kommer på computeren i aften.. Kan ikk fra telefonen😳