Avatar billede Driton Seniormester
28. november 2015 - 17:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Konverter String til Double fejler

Jeg prøver at konverter en string om til en double, men får en fejl besked, som lyder sådan her "Inputstrengen var ikke i et korrekt format.".

Men det virker underligt, fordi når jeg trykker "get my location" får jeg disse to variabler "55.7038703 12.523615399999999"

Jeg deler dem sådan her.

document.getElementById("Label1").innerHTML = latitude;
document.getElementById("Label2").innerHTML = longitude;

og når jeg prøver at gribe dem i codebehind

string lat = Label1.Text;
string lon = Label2.Text;

double position = Convert.ToDouble(lat);

Får jeg fejl
Avatar billede Driton Seniormester
28. november 2015 - 18:10 #1
[code]

<body >
  <p id="demo">Click the button to get your position:</p>
<button onclick="getLocation()">Get your Location</button>
<script type="text/javascript">
    var x = document.getElementById("demo");
    function getLocation() {
        if (navigator.geolocation) {
            navigator.geolocation.getCurrentPosition(showPosition, showError);
        }
        else { x.innerHTML = "Geolocation is not supported by this browser."; }
    }
    function showPosition(position) {
        var latitude = position.coords.latitude
        var longitude = position.coords.longitude;
        document.getElementById("Label1").innerHTML = latitude;
        document.getElementById("Label2").innerHTML = longitude;
    }
    function showError(error) {
        if (error.code == 1) {
            x.innerHTML = "User denied the request for Geolocation."
        }
        else if (err.code == 2) {
            x.innerHTML = "Location information is unavailable."
        }
        else if (err.code == 3) {
            x.innerHTML = "The request to get user location timed out."
        }
        else {
            x.innerHTML = "An unknown error occurred."
        }
</script>
    <form id="form1"  runat="server">

        <asp:Label ID="Label1" runat="server" Text=""></asp:Label>
        <asp:Label ID="Label2" runat="server" Text=""></asp:Label>

    <div>

        <asp:Button ID="Button1" runat="server" OnClick="Button1_Click" Text="Button" />

    </div>
    </form>
</body>
[/code]

Codebehind

[code]
  protected void Button1_Click(object sender, EventArgs e)
    {
        string lat = Label1.Text;
        string lon = Label2.Text;

        double position = Convert.ToDouble(lat.Replace(',','.'));
    }
[/code]
Avatar billede arne_v Ekspert
28. november 2015 - 18:27 #2
proev:

double position = double.Parse(lat, new CultureInfo("en-US", false));
Avatar billede Driton Seniormester
28. november 2015 - 18:31 #3
Nope, den virker ikke. Uanset hvad jeg prøver :(
Avatar billede Driton Seniormester
28. november 2015 - 18:50 #4
Okay har sporet problemet til, at når jeg trykker på knappen, så modtager den ingen variabler :/
Avatar billede Driton Seniormester
28. november 2015 - 22:14 #5
Svar