Avatar billede fancy Mester
30. november 2015 - 14:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Formater med HVIS

Jeg har fået en udfordring på mit job, jeg har brug for at, ud fra en begivenhed at synlig gøre dette i et regne ark.
Jeg får mine data fra en database som et regneark ( rigtig mange data) disse består af navn, område, dato, hal osv.
Jeg vil gerne kunne ud fra en hal og en dato kunne lave en celle gul i et andet ark.
Altså når jeg har en registrering på en hal og en dato, hvis der ikke er nogen reg. skal den være grøn.
30. november 2015 - 14:40 #1
Har lavet et lille eksempel her:
http://gratisupload.dk/f/8umum8wi00/

Ret selv til, så henvisningerne bliver korrekte.
Avatar billede fancy Mester
01. december 2015 - 12:36 #2
Jeg er bange for jeg ikke helt forstår prøv at se mit ark

I fanen hal vil jeg gerne farve cellerne grøn hvis der ikke er nogen reg men hvis skal den være gul data finder du i fane PL

http://gratisupload.dk/f/8unutg03c0
Avatar billede ebea Ekspert
01. december 2015 - 16:23 #3
Som det er nu i dit ark, kan "triggeren" du bruger, jo være både sand og falsk for samme dato.
Og hvad er det så der skal være gældende??
Du registrerer jo på 5 begivenheder, men kun i én dato celle (Ark: Hal 1).

Eller er der en anden forklaring?
Avatar billede fancy Mester
01. december 2015 - 20:34 #4
Min fejl!! Jeg havde det oprindeligt i 2 ark, men fik en fejl melding på,at jeg ikke kunne have reference til til et andet ark med betinget formatering, derfor satte jeg som et forsøg det i samme ark.
Men der skulle have været alle de andre (haller) med som faner med betegnelse at hallen. Alle hal ark har samme opbygning.
Avatar billede ebea Ekspert
02. december 2015 - 08:50 #5
Ud fra dit uploadede skema, kan jeg ikke se hvad det er som skal trigge at der er en hændelse. Umiddelbart giver det ingen mening med de data der er i skemaet, med datoer, eller SAND / FALSK der er indtastet, for at få det til at passe med noget i skemaet, hvis det sammenholdes med din Dage / Måneds kalender i Ark "Hal 1".
SAND / FALSK er vel det som danner forbindelsen med din ønskede farve i din kalender, eller??

Så der mangler noget info for at "binde det sammen".
Avatar billede fancy Mester
02. december 2015 - 14:39 #6
jeg har ikke adgang til vores intra server, men for dette ark leveret, det er et udtræk fra vores database.
Jeg tror du skal se bort fra alle andre end dato og den med hal betegnelse.
hvis der kunne laves en løkke som kiggede afdeling 2015 og dato igennem og fandt fx at ha1 var tilstede ud for en given dato, og hvor det så var datoen der var den styrende i kalenderen.

det er sgu lidt indviklet sig blot til hvis du mener jeg skal prøve en anden løsning .
Avatar billede ebea Ekspert
02. december 2015 - 16:33 #7
Ud fra det du har uploadet, har jeg ikke et bud!
Avatar billede fancy Mester
03. december 2015 - 19:30 #8
Tak for interessen læg et svar så lukker jeg.
Avatar billede ebea Ekspert
03. december 2015 - 20:08 #9
Det blev ikke helt til et resultat!
Der mangler en del detaljer i det samlede datasæt.